astma en pijn?

21-01-2011 om 09:53 uur

Ben al een tijdje bekent met onstabiel astma, maar nu heb ik sinds 3 weken ongeveer veel pijn in mijn linkerborst en ribben. Nu zegt de longarts dat het van het hoesten kan komen, maar hoest nu al enkele dagen bijna niet en de pijn word erger.
Zit nu aan een kuur prednisolon van een week, volgende week naar de KNO arts.
De longfoto was schoon...
Hebben meer mensen ervaring met pijn bij hun astma?

Login of registreer om te reageren
21-01-2011 om 20:40 uur

Ik heb astma, hoest nooit (niet meer dan iemand die geen astma heeft), en heb ook ontzettend pijn aan de linkerkant van mijn bovenlichaam (ribben, borstkas, schouder) en linkerarm. Echt zo'n trekkend gevoel. Ook geen idee waar het vandaan komt (nee, geen (chronische) hyperventilatie, is getest).

Login of registreer om te reageren
21-01-2011 om 21:04 uur

Hier achter me rusg tussen mijn schouderbladen in als ik meer benauwd ben of aan t einde van de dag.

Login of registreer om te reageren
21-01-2011 om 22:07 uur

hier ook regelmatig pijn, bij de ribben en soms bij de schouders. pcm wil wel helpen

Login of registreer om te reageren
22-01-2011 om 14:54 uur

Ik heb ook wel eens spierpijn als ik een aantal dagen benauwd ben. Dat komt omdat ik dan probeer om meer lucht te krijgen, door mijn schouders omhoog te houden. Ook met mijn ribben heb ik soms het gevoel alsof er wat zwaars op staat. Puffen helpt gelukkig altijd  :+

Login of registreer om te reageren
23-01-2011 om 15:10 uur

Ik heb ook bijna dagelijks pijn achter op mijn rug, ten hoogte van mijn longen en dan voornamelijk links.

Login of registreer om te reageren
03-02-2011 om 10:08 uur

hier zo ook;)
Mijn longarts heeft verteld dat dit is omdat mijn spieren dan samen trekken/krampen. En soms staan ze dus een lange tijd constant verkrampt wat de pijn en druk geeft.

Login of registreer om te reageren
03-02-2011 om 13:42 uur
Reactie op love18

hier zo ook;)
Mijn longarts heeft verteld dat dit is omdat mijn spieren dan samen trekken/krampen. En soms staan ze dus een lange tijd constant verkrampt wat de pijn en druk geeft.

Bij mij precies hetzelfde ,
ik ga volgende week naar de fysio .
Ik heb een hoge spierspanning en de aanhechting van pees naar rib zijn gevoelig ,
ik krijg daar waarschijnlijk de methode van dixhoorn voor .

Groetjes theovb .

Login of registreer om te reageren
04-02-2011 om 20:33 uur

ik zeg altijd, ik heb weer longpijn... maar zit inderdaad bij de ribbenbogen.

Login of registreer om te reageren
06-02-2011 om 17:17 uur

Hebben jullie dan ook het gevoel dat je benauwder bent?
Ik heb nu al een tijd last van hartkloppingen, benauwdheid en pijn..
Wie nog meer?

Login of registreer om te reageren
06-02-2011 om 18:59 uur

Sinds ik nieuwe medicatie heb, heb ik in rust véél minder klachten. Ook nog maar sporadisch pijn (enkele keer per week, in plaats van elke dag). Alleen tijdens inspanning gaat het nu wat minder, dat is wel jammer. Ik gebruik nu 2x daags Alvesco, 2x daags Serevent en als ik uitga (rook, koude lucht buiten) of sporten nog een of twee pufjes extra Ventolin.

Login of registreer om te reageren