Interview met Juni

04-02-2014 om 13:21 uur

Wat is je naam?
Mijn forum naam is Juni.

Ben je een man of een vrouw?
Ik ben een vrouw.

Waar kom je vandaan?
Ik kom uit een middelgrote stad. Ik houd erg van mijn stad en ken alle hoekjes, straatjes en mooie plekjes.

Wanneer ben je jarig?
Niet in juni. In september. Gek hè? Maar september is een mooie maand. De zomer is op zijn rijpst dan, vol en loom...

Verliefd, verloofd, getrouwd?
Ik ben getrouwd met mijn jeugdliefde en heb een druk gezinsleven met drie jonge, leuke kinderen.

Werk je/zit je op school en wat doe je dan?
Ik werk in het voortgezet onderwijs. De school waar ik werk is een heel toffe dynamische en uitdagende plek. We hebben veel bijzondere kinderen op school en een bijzondere manier van werken. Ik heb de afgelopen maanden niet kunnen lesgeven, maar nu ben ik, tot mijn grote plezier, weer aan het beginnen.

Waar zou je over 10 jaar willen zijn?
Ik kijk nooit zo heel ver vooruit. Ik hoop dat we het over 10 jaar nog steeds goed hebben met onze kinderen. Dat ik gelukkig ben en me fit en gezond en blij voel.

Ben jij ooit de Longfonds-ledendag geweest?
Nooit. Ik ben nog niet lang lid, omdat ik eerder niet wist dat ik astma heb.

Ben jij de winter al zat?
Ach zat, ik kijk erg uit naar de lente. Er is mij beloofd dat je dan minder last van de longen gaat hebben. Het afgelopen jaar was een beetje een tegenvaller. Ik ben lang ziek geweest en ook heel lang onzeker over de aanleiding en de oplossing. Vorig jaar is het vanaf de lente echt mis gegaan. Inmiddels ben ik een stuk wijzer, fitter, gelukkiger en ook ervaringen rijker.. Dit jaar ga ik extra van de zomer genieten, ter compensatie. Hangmat in de tuin, fluitende vogels, ruisende blaadjes aan de grote boom achter ons huis... Ik ben de winter niet zat, maar ik ben klaar voor de lente.

Wat vind jij van Koning Willem tot nu toe?
Ik ben niet zo van het koningshuis. Niet om een bepaalde reden, niet uit idealisme. Het heeft gewoon niet zo mijn expliciete interesse. Ik denk wel dat het ons land goed doet om een leuke koning en koningin te hebben. En die vrolijke prinsessen daar krijg je ook meteen goede zin van.

Hou je van sporten, wat beoefen jij zelf?
Ik sport ontzettend graag. Echt een van de lusten in mijn leven. Ik ren graag en ik roei, meestal in een gestuurde vier. Andere sporten doe ik ook graag, maar minder vaak. Een hele tijd heeft mijn team zonder mij geroeid, maar nu kan ik heel voorzichtig weer mee. Nevel op het water, kerkklokken die luiden op de zondagmorgen en dan over het water zoeven...

Heeft je Astma hierbij invloed?
Ik heb altijd wel wat last gehad van mijn longen, maar kon alles doen wat ik wilde. Ik vind het heel spannend om het sporten nu weer op te pakken. Het voelt allemaal heel anders dan voorheen. Gelukkig krijg ik veel steun van mijn ploeggenoten. Ik hoop echt weer voor vast bij hen aan te kunnen haken.

Kijk jij naar The Voice Kids?
Nooit. Behalve die ene keer dat mijn zoon niet kon slapen. Toen hebben we samen even gekeken. Best leuk.

Wat is het mooiste boek wat je hebt gelezen?
Laatst Tommy Wieringa, Dit zijn de namen. Een mooi langzaam verhaal. En een boek dat ik vroeger heb gelezen, het boek van Bod Pa.

Ga je binnenkort naar een concert of  naar het theater?
Ik ga binnenkort naar het theater bij ons in de buurt, in een oude fabriek. Ik kom daar graag. Zijlstra treed dan op.

Waar word je blij van?
Van onverwachte pleziertjes, kleine dingetjes. De zon die mooi opkomt, mijn zoon die laatst zei dat hij zich erg gelukkig voelde, onze dochter die op haar hoofd staat en hardop telt hoe lang, kamperen op een prachtig plekje, het geluid van onze roeiboot...

Heb je een vraag die aan het volgende forumlid die geinterviewd gaat worden zou willen stellen?
Ik zou als nieuwbakken astma-er wel willen weten of het hebben van een longziekte naast veel gedoe en benauwdheid ook soms iets positiefs kan toevoegen? Een soort omgekeerde bijwerking?

Zijn er dingen die je mist of anders zou willen zien op het forum?
Ik heb erg veel aan het forum gehad de afgelopen tijd. Alles wat je je afvraagt als nieuweling is er te vinden. De forummers gaven mij veel informatie en meer zekerheid. Ik vroeg me regelmatig af of ik van lotje was, maar nee, volslagen normale vragen, bleek dan... Ik vind het altijd fijn om te lezen wanneer iemand een oplossing heeft gevonden voor een probleem, of wanneer het weer beter met iemand gaat.

Wil je verder nog iets kwijt?
Ach, zo is wel genoeg, denk ik.
Ik wens iedereen een mooi voorjaar en veel goede gezondheid.

Juni en Gwenny

Login of registreer om te reageren
04-02-2014 om 14:27 uur

Leuk om te lezen weer.
Bedankt beide.

Login of registreer om te reageren
04-02-2014 om 19:03 uur

Weer leuk om dit interview te lezen, dank jullie.

Login of registreer om te reageren