Pijn in benen

18-02-2014 om 14:28 uur

Hallo,

Al 15 jaar heb ik regelmatig en vooral in bed pijn in mijn benen.
Het voelt als verzuring of als je heel veel kramp hebt gehad het gevoel daarna.
Het is erg pijnlijk en ik kan dan niet slapen.
Ben ben neuroloog geweest om de 5 jaar.
Die kunnen geen neurologische afwijking vinden.
Natuurlijk ben ik geen dokter maar omdat het extra pijnlijk is in armholten en knieholten heb ik zelf altijd het idee gehad dat het iets met mijn bloed te maken had.
De neurologen voelde dan bij mijn enkel en zeiden dat loopt prima.
Ik sta al vanaf jong te boek als astma en chronische bronchitis patiënt.
Ik heb daar behalve veel longontstekingen geen last van gehad.
Tot oktober 2013  toen kreeg ik het erg benauwd steeds.
Lang verhaald kort, ademtest foto scan Astma en COPD.
Nu viel mij op dat de laatste tijd de pijn in mijn benen er iedere avond is en ook overdag regelmatig,
Het is dus verergerd.
Kan dit met de diagnose te maken hebben?
Nu slik ik 1000 mg Panadol en 10mg codiene omdat ik anders niet kan slapen.
Ik heb gerookt vanaf mijn 15e tot 40st en rook nu 15 jaar niet meer.

Ik hoop dat u me kan helpen.

Groeten Petra Winnubst

Login of registreer om te reageren
18-02-2014 om 15:19 uur

Zijn jou aderen wel eens nagekeken of er ergens een vernauwing zit?

Login of registreer om te reageren
18-02-2014 om 17:41 uur

Nee daar hebben ze nooit naar gekeken.
Ik heb wel altijd verteld dat mijn vader daar last van had.
Maar dab voelde ze bij mijn enkel en zeiden dat er met de bloeddoorstroming niets mis was

Login of registreer om te reageren
23-02-2014 om 01:08 uur

Dat is waar ik ook zo`n last van heb en waar niemand een antwoord op heeft.internist,reumatoloog en neuroloog niet.mijn benen zijn stijf, pijnlijk,branden, tintelen en veel krampen.Vooral tijdens het lopen en `sNachts wat mijn nachtrust behoorlijk verstoord.Ik heb ook vaak een "kruiperig" gevoel in mijn benen.Dit betekend dat ik vaak niet langer dan 20 minuten achter elkaar probleemloos kan lopen, want dan wordt het steeds erger.trap lopen kost moeite, maar ook fietsen wat ik nu genoodzaakt ben om dit elektrisch te doen.Als ik na het lopen dan gerust heb dan ben ik heel stijf in de benen.Als ik last heb van mijn benen en ik rust dan trekt het wel binnen 5 minuten weg, totdat je weer in beweging komt.Dit beperkt mij erg in mijn werk, waar ik veel moet lopen, maar beperkt mij ook bij andere bezigheden en ben daarbij ook nog heel moe en heb maar weinig energie.Ik zou ook wel willen weten of daar nu niks aan te doen is, zodat je weer een beetje kwaliteit van leven krijgt.En komt dit voor bij astma in welke vorm dan ook?Wie heeft hier een antwoord op.......

Login of registreer om te reageren
23-02-2014 om 12:36 uur

Ha Petra,
Ik heb daar soms ook last van. Vroeger een paar keer zweepslag gehad en het gevoel lijkt op de periode daarna. Dan wordt ook aangeraden schoenen met een hakje te dragen. Daarnaast soms ook pijn in de knieholten tijdens het lopen. Ook bij mij was de bloedstroom bij de enkel prima op het moment dat ik bij de ha was. Ik kreeg een verwijzing naar de fysiotherapeut met de vraag: Kunt u nagaan wat er bij mevrouw aan de hand is? Ik ben niet geweest.
Ook had ik soms last van een branderig gevoel boven de enkel buitenkant scheenbeen. Heel pijnlijk.
Het eerste gaat (even) weg bij stilstaan. Dan kom je snel bij etalagebenen terecht. Ik merkte ook dat als ik met een beetje ‘gebogen’ benen doorliep (ik moest wel, op een open vlakte en geen etalage te bekennen), het ook weg trok. Wel wilde het snel weer terugkomen als ik weer gewoon wilde lopen. Moet wel een raar gezicht zijn geweest. Dus ik probeer mijn knieën niet te overstrekken. Het kan ook bevorderd worden door te strak schoeisel. Ik had een inlegzooltje in mijn, naar mijn gevoel, te ruim geworden nog zeer goede laarzen gedaan. Die heb ik er gelijk uitgehaald.
Al met al denk ik zelf dat het bij mij een gevolg is van een heel leven op hakken lopen. Ook thuis had ik sloffen met een hakje. In mijn nieuwe huis met een laminaatvloer nam ik van die platte vormloze slofjes. Mijn benen zijn dat niet gewend, spieren waarschijnlijk te kort om langdurig plat te lopen. Door het oprekken van de spieren/pezen wordt ook het scheenbeenvlies geïrriteerd.  Dus voor mij geen platte schoenen meer. Het verklaart voor mij ook de keren van zweepslag. Toen waren er tennisschoenen ‘in’ met een iets verlaagde hiel, wat zo gezond zou moeten zijn! Volgens de verkoper moest je gewoon even wennen.
Hiermee wil ik niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is, maar misschien ben je ook een hakkenfreak geweest. Ik heb vrij strak gespierde kuiten en als het koud is krimpt alles en vertraagd de doorbloeding, dus ook geen pumps meer als het koud is, maar laarzen met een klein hakje. Ik heb er nu veel minder last van. Oorzaken zijn altijd gecompliceerd en lastig te vinden. Succes bij je zoektocht.

Login of registreer om te reageren
06-03-2014 om 09:43 uur

Een verzuurd spierpijnerig gevoel in mijn bovenbenen heb ik als mijn astma onrustig is. Vroeger had ik het altijd alleen bij griep en zware verkoudheid, dan had ik er ook koorts bij. Sinds ik astma heb, heb ik het bij luchtweginfecties en ook rond mijn menstruatie, want dan speelt mijn astma vaak ook wat op. Als ik me rustig houd, heb ik er minder last van dan als ik een actieve dag heb.
Ik denk altijd dat het te maken heeft met de ontsteking in de luchtwegen, dus dat het een uiting is van ziek zijn. En/of dat er toch wat zuurstofgebrek is waar de grote spieren (bovenbenen) die veel gebruikt worden (lopen e.d.) en dus veel zuurstof vragen, het meeste last van hebben.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
06-04-2014 om 22:19 uur

Beste Petra Winnubst,

Wat naar dat de klachten toenemen. Ik vind het lastig te duiden. Het kan bij verschillende dingen horen. Blijkbaar zijn neurologische oorzaken uitgesloten. Het komt inderdaad wel bij slaapapneu voor. Ik hoor het ook wel bij mensen met een magnesiumtekort. Verder kan het door zuurstoftekort (slechte doorbloeding) of verlies van conditie. Al laatste zou het nog kunnen passen bij een te laag koolzuur (oftewel bij ontregelde ademhaling/hyperventilatie).

Bovengenoemde oorzaken kunnen door je huisarts worden onderzocht. Bij twijfel kan deze doorsturen naar een longarts.

Succes en ik hoop dat er wat gevonden wordt, Karin Pool

Login of registreer om te reageren