Spiertjes, aktes en notarissen.

03-03-2014 om 10:34 uur

Nou, het was mijn intentie om eerder te bloggen, maar ik kon niet inloggen helaas.

We hebben afgelopen woensdag het verlossende telefoontje gekregen over de hypotheek.
De hypotheekstukken zijn naar de notaris gegaan, en daarmee hebben we dus officieel een akkoord over de hypotheek. Hij is goedgekeurd door de bank.  *O*

Meteen daarop volgde het mailtje, van Funda, dat de situatie van het huis was veranderd.
Van te koop, naar verkocht.
Toen was het voor mij pas officieel.

Donderdag op vrijdagnacht, ben ik gigantisch verkouden geworden.
Het ene moment had ik alleen keelpijn, het andere moment zat m'n hoofd al vol.
Op vrijdagochtend zag ik de groene beestjes al in m'n zakdoeken zitten.
Hoewel ik niet benauwd was, maar wel kortademig, en met een temperatuur van rond de 37.8..
ben ik eigenwijs gebleven en zag ik geen reden om naar de huisarts te bellen.

Snotverkouden het weekend in gegaan, met een blaf van een zeehond.

Het ging nog redelijk goed, tot zondagmiddag.
Ik was zaterdag de hele dag zwaar vermoeid en dat ging zondag ook zo door.
Weinig eetlust etc.. Door die weinige eetlust, duizelig en misselijk enzo.
Maar als je niet kan eten, wordt dat lastig.

Rond een uurtje of 2, kreeg ik steken in m'n rechterzij.
Net onder m'n ribben, maar zeker boven m'n blindedarm.
Zo pijnlijk, dat ik niet meer recht op m'n benen kon staan.

Lief raadde aan dat ik even ging douchen.
Warme straal op me rug, zou me goed doen.
Maar omdat ik zo licht in m'n hoofd was, is hij er bij gebleven.
Alleen al puur voor de zekerheid.

Maar om 4 uur, heb ik toch de HAP gebeld.
Ik hield het niet meer uit.
Ik kon pas om 6 uur terecht.. Maar dat was het wachten waard.
Daar aangekomen, bleek ik een spier verrekt of licht gescheurd te hebben bij mijn onderste rib.
Ik scheen een luchtweginfectie te hebben, en door het enorme hoesten was die spier verrekt of dan gescheurd.
Zodra mijn temperatuur omhoog ging, ik benauwd werd, etc.. moest ik toch richting huisarts gaan.

Thuis aangekomen, m'n werk gebeld, website ingevuld voor ziekmelding en terug m'n bed in gegaan.

Vanochtend, m'n school alvast gebeld dat ik morgen niet aanwezig ben door ziekte.
Verzuimmanager heeft ondertussen ook al gebeld, dat ik me 3x in een jaar ziek heb gemeld, en wat er achter zat..
Situatie uitgelegd.. en ze leek er begrip voor te hebben. Gelukkig.

Wat betreft de aktes in de titel..

We zijn in onze gemeente in ondertrouw gegaan, daardoor is er een akte opgesteld.
We hebben toen aangegeven in dezelfde gemeente te willen trouwen, dit is nu veranderd door onze aankomende verhuizing.
Nieuwe gemeente opgebeld, hoe dit nu zat.
Schijnbaar kan de akte gelukkig worden aangepast, dan moet deze verstuurd worden (persoonlijk of door de gemeente) naar de nieuwe gemeente.
Eenmaal daar aangekomen, kunnen we een datum gaan prikken voor ons trouwen.  *O*

Erg veel zin in! Dus hopelijk voel ik me straks weer een stuk beter, om dit allemaal te gaan regelen.

Maar eerst, terug m'n bedje in.. vermoeidheid slaat alweer toe..  :'(

:W :W

Login of registreer om te reageren
06-03-2014 om 15:16 uur

Even een upje en een update.

Net gehoord van de assistente van de huisarts, dat de rontgenfoto die gisteren gemaakt is, schoon is.
Dus niets mis met m'n longen of m'n hart.

Ben stiekem teleurgesteld.

Lig al bijna een week in bed, ik hou m'n temp rond de 37.8, zweet me de tandjes en m'n pols is redelijk hoog (door die temp natuurlijk)
Al met al, voel ik me niets waard.
Ik ben erg moe, maar krijg mezelf niet zo ver om te gaan slapen. Dan slaap ik 's nachts erg onrustig.

Ik moest na het weekend weer bellen als ik nog mn temp behoudt.
Maar ik denk dat ik morgen alweer ga bellen.
Dan heb ik al 7 dagen een verhoging..
Ben eigenlijk een beetje radeloos.

Hoewel ik me vermaak met online spelletjes en series, verveel ik me ook dood.

Iemand nog tips?

Login of registreer om te reageren
06-03-2014 om 15:36 uur

Ik lees een beetje een tijdschrift (doe dan wel de hele dag over een tijdschrift maar ach) en ik heb gisteren ook nog wel twee keer een dutje gedaan en nu nog één keer. Zolang je niet na vier uur gaat slapen en niet langer dan anderhalf uur, was het prima als je lichaam daar behoefte aan heeft heb ik geleerd bij de revalidatie. Als je ziek bent kan je dat nog wel wat ruimer nemen. Verder rommel ik een beetje in huis. Echt iets uit mn handen komt er niet maar ach.

Login of registreer om te reageren
06-03-2014 om 15:44 uur
Reactie op Daantje

Zolang je niet na vier uur gaat slapen en niet langer dan anderhalf uur, was het prima als je lichaam daar behoefte aan heeft heb ik geleerd bij de revalidatie. Als je ziek bent kan je dat nog wel wat ruimer nemen.

ik slaap regelmatig overdag, heb het echt af en toe nodig zonder dat ik me ziek voel. en ook slaap ik wel eens na 4 uur, slaap dan ook de hele nacht weer door.
dus voor mij geldt dit regeltje niet. Ik denk dan ook dat t erg persoonlijk is.

Ilona, beterschap, ik zou idd ook morgen bellen, voor een kuurtje ab
en wat ik doe als ik ziek ben? heel veel slapen, tv kijken computeren en ik probeer elke dag een rondje te lopen (rondje van 10 minuutjes)

Login of registreer om te reageren
06-03-2014 om 17:52 uur

Fijn dat de foto goed is. Balen dat je je nog niet echt goed voelt en de temp. hoog blijft.
Ik hang meestal wat op de bank en in bed met een boek/tijdschrift en als afwisseling tv of computer na gelang ik er zin in heb. Wens je heel veel beterschap hopelijk knap je snel weer wat op.

Login of registreer om te reageren
06-03-2014 om 18:31 uur

Niet fijn dat je temperatuur niet zakt, hoop dat je snel beter wordt.

Ik heb altijd wel iets te doen ook al ben ik ziek, lees veel, maak recepten of zoek zaken uit op culinair gebied. Zo af en toe heerlijk iets kijken op de televisie.

Login of registreer om te reageren
07-03-2014 om 10:41 uur

Ik heb de huisarts weer lastig gevallen nadat m'n temp opgelopen was tot 38.2
Voor mij genoeg reden om terug te bellen.
Ze heeft overlegd of ik langs moest komen of dat ik een kuurtje kreeg..

And the winner is....

Een kuurtje doxy.

Ligt vanmiddag voor me klaar bij de apotheek.

Hopelijk zal die snel werken, want ik word gek van het in bed liggen.

Login of registreer om te reageren
11-03-2014 om 10:11 uur

Hoewel, de kuur aardig begint te werken, kom ik nog niet echt af van de verhoging.
Ik begin morgen weer met werken.
Maar even aankijken hoe dit gaat lopen.

Login of registreer om te reageren
11-03-2014 om 10:15 uur

Zolang je nog verhoging hebt zou ik nog maar even nietvaan werken denken en minstens één dag en normale temp hebben voor je daar weer aan begint.

Login of registreer om te reageren
13-03-2014 om 20:06 uur

Hoe is het nu, Ilona?

Ik begin me aardig te herkennen in je klachten. Hier gaat het dagje op, dagje af. Ene dag voel ik me best goed en de dag erna minder. Mijn keelpijn is weg, mijn neus is grotendeels open, hoest minder. Mijn oren zitten wel nog dicht en het ene moment heb ik het ijskoud en het andere moment warm. Vanmorgen stond ik te trillen op m'n benen terwijl het verder best aardig gaat  :? Kan me voorstellen hoe frustrerend het is.

Login of registreer om te reageren
13-03-2014 om 20:11 uur
Reactie op Daantje

Hoe is het nu, Ilona?

Ik begin me aardig te herkennen in je klachten. Hier gaat het dagje op, dagje af. Ene dag voel ik me best goed en de dag erna minder. Mijn keelpijn is weg, mijn neus is grotendeels open, hoest minder. Mijn oren zitten wel nog dicht en het ene moment heb ik het ijskoud en het andere moment warm. Vanmorgen stond ik te trillen op m'n benen terwijl het verder best aardig gaat  :? Kan me voorstellen hoe frustrerend het is.

Vandaag gaat het qua energie weer wat beter, maar temperatuur blijft, rond de 37.5.
Morgenochtend nog even een bezoekje aan de huisarts, gezien vandaag laatste dag van de ab was.
Denk dat het gewoon heerst.. En dat wij het gewoon lekker lang aanhouden.
Ik moet morgen ook m'n manager bellen, dus we wachten af!

Login of registreer om te reageren