Spiriva: Lege capsule

01-10-2014 om 17:57 uur

Al een tijd lang had ik het vermoeden dat Spiriva capsules té vaak leeg zijn. Op sommige dagen had ik na het inhaleren helemaal niet het idee dat ik iets had geïnhaleerd. Gisteren moest ik naar de LA en heb dit aangegeven.
Deze "klacht" had zij al eerder van een patiënt doorgekregen. Voor de rest ben ik zeer tevreden over Spiriva, anderen nog ervaringen met dit medicijn?

Gr,
Nies

Login of registreer om te reageren
02-10-2014 om 09:29 uur

Vraagje?
Waarom gebruik je niet de Spiriva Respimat? Dan heb je geen losse capsules meer en ook dit probleem niet meer.

Sterkte Jippie

Login of registreer om te reageren
02-10-2014 om 16:06 uur

ik had veger ook capsules, wat een gepruts.
nu al een tijd de respimat en oooh wat ben ik r blij me.

dus ik zou als ik jou was overgaan op de respimat

Login of registreer om te reageren
13-11-2014 om 11:38 uur

Vorige kreeg ik van de LA ook spiriva maar later mee gestop omdat het bij mij geen werking gaf dit oo advies van LA . Dit jaar vorige maand moest ik het toch weer gaan gebruiken van d LA omdat het bij erg achteruit was gegaan en de boel onrustig was . Dus weer begonnen , maar werd daar alleen benauwde van , HA zei stoppen dan dan heeft het geen goed of voldoende effect , nu zit ik aan de atrovent 4 x dsg en foster ( had ik al sinds het bij mij is vastgesteld ) 2 x dgs ...

Login of registreer om te reageren
06-12-2014 om 12:02 uur

Hallo,

Ik gebruikte ook Spiriva Respimat met weinig tot geen resultaat.

Vernevel nu 4x per dag Atrovent 2 ml. en voel me daar prima bij. Minder benauwd.

Groetjes, Janneman *O*

Login of registreer om te reageren
28-05-2015 om 06:11 uur

IK heb COPD gold 3 met een longinhoud van 48%. Heb zelf ook Spiriva en idd er zitten vaak lege capsules tussen, soms wel 2 of 3 achter elkaar. Je merkt dat gelijk al tijdens het inhaleren.
Voor mijn gevoel doet het medicijn niet zoveel, net als de symbicort. Heb het vaak benauwd vooral bij scherpe en zware luchtjes. Heb van een paar mensen gehoord dat ze Xolair voor allergische reacties krijgen en het minder benauwd hebben. Daar zijn ze niet zo scheutig mee met voorschrijven want het schijnt nogal duur te zijn, maar ga er toch om vragen.

Login of registreer om te reageren
28-05-2015 om 07:42 uur
Reactie op jippie46

Vraagje?Waarom gebruik je niet de Spiriva Respimat? Dan heb je geen losse capsules meer en ook dit probleem niet meer.Sterkte Jippie

Behoort medicatie niet gewoon een bepaalde dosering te hebben van een bepaald middel?
Misschien lees ik je antwoord verkeerd, maar dit klinkt in mijn ogen als "je weet dat spiriva capsules soms leeg zijn en dus is spiriva respimat de enige goede oplossing".
Ik heb ook langere tijd spiriva gebruikt, maar dit werkte bij mij onvoldoende en maakte dat ik juist benauwder werd dan met symbicort.
Lege capsules heb ik niets van gemerkt(maakte capsules altijd voor gebruik open en weer dicht) en iets wat je gevoelsmatig ervaart hoeft nog niet in werkelijkheid zo te zijn.
Ik had wel soms het gevoel dat de capsules leeg waren, maar dat was dus niet zo.

Login of registreer om te reageren
04-07-2015 om 12:33 uur

Gebruik spiriva al jaren en heb nog nooit mee gemaakt dat er een capsule leeg was denk mss dat jij vergeten bent om er 1 nieuwe in te doen . Ik doe het voor ik ga slapen in mn bed vervang ik de oude vd nieuwe .

Login of registreer om te reageren
12-07-2015 om 15:49 uur

Ik gebruik ook al jaren Spiriva, ik heb nooit gemerkt dat er capsules leeg waren.
Wel controleer ik na gebruik of ze wel goed leeg zijn,dan heb ik gelijk twee delen die weggegegooid moeten worden.
Ik betwijfel dat er lege capsules voorkomen, de kwaliteits normen liggen heel hoog .

Login of registreer om te reageren
26-07-2015 om 11:53 uur

Ik gebruik beide, al lang.
De ene dag de ene en de andere dag de andere, omdat ik niet kan kiezen welke mij het best bevalt.

Wat mij opvalt is dat de respimat altijd na 25 dagen al leeg is, terwijl je er 30 dagen mee toe moet kunnen.

Login of registreer om te reageren