Gescheurde mondhoeken

02-10-2014 om 13:27 uur

Van tijd tot tijd heb ik 1 of beide mondhoekjes gekloofd. Pijnlijk. Vooral als je iets zout eet of je probeert te geeuwen. Het is begonnen toen ik een onderhouds a.b. slikte, die heb ik ondertussen niet meer, maar van tijd tot tijd heb ik toch weer last van die kloofjes.
Nu heb ik zelf inmiddels ontdekt dat een goed middel dr Fix - kapotte mondhoekencreme is.
Te koop op de online drogist of bij het reformhuis.
Ook het slikken van vit. B verzacht.

Zijn er meer die met dit euvel kampen en zo ja, wat doen jullie om het te voorkomen, dan wel te genezen?

Login of registreer om te reageren
02-10-2014 om 13:29 uur

Ik heb altijd begrepen dat het komt of kan komen door een gebrek aan vitamine C. Eet je voldoende fruit, groente en aardappels? Misschien proberen of het werkt om vitamine C bij te slikken? Dat kan niet veel kwaad want een overschot plas je uit. Zelf smeer ik altijd met purol of vaseline.

Login of registreer om te reageren
02-10-2014 om 21:07 uur
Reactie op Daantje

Ik heb altijd begrepen dat het komt of kan komen door een gebrek aan vitamine C. Eet je voldoende fruit, groente en aardappels? Misschien proberen of het werkt om vitamine C bij te slikken? Dat kan niet veel kwaad want een overschot plas je uit. Zelf smeer ik altijd met purol of vaseline.

Heb dat de laatste tijd ook vaak, kapotte mondhoeken. Maar ook heb ik last van schimmel infecties,  overal en nergens, behalve in mn mond gelukkig!
Nu gebruik ik in overleg met een flinke dosis vit C, toch bied dat geen soelaas!

En de aardappels ben ik allergisch voor, dus die tip gaat ook niet op.....

Login of registreer om te reageren
02-10-2014 om 14:31 uur

Nou Daantje, daar tip je wel een punt aan. Groenten eet ik in overvloed, ben er dol op.
Ik had het vroeger al, als ik 3 weken op vakantie in het buitenland was, dan at ik ook heel anders dan thuis. Maar er verandert nu niets aan mijn eetpatroon.
Helaas ben ik overgevoelig voor veel fruitsoorten. Een handpeer eten gaat momenteel wel, 2 aardbeien ook nog wel, maar als ik er meer eet, krijg ik jeuk en rode vlekken.
Citrusfruit lukt niet meer, daar gaat mijn tong van kapot.
Kiwi durf ik niet meer, daar mijn dochter nu een positieve allergie-uitslag heeft en ik ben vrijwel voor dezelfde dingen ook gevoelig.
Ik heb een tijdje multivitamines geslikt, maar slik nu dus die B en ik slik celzouten.
Maar ik ga eens over tot de vit. C, dat moet wel lukken. Dank je voor de tip Daantje. ^O^

Login of registreer om te reageren
02-10-2014 om 14:37 uur

Mijn moeder zei ook altijd dat het kwam als je te weinig aardappels eet. Zo kreeg ik er veel last van toen ik net op kamers zat en vooral rijst en pasta had. Misschien kan je daar ook op letten met je eetpatroon?

Login of registreer om te reageren
02-10-2014 om 15:18 uur

Wij zijn aardappeleters Daantje, ikzelf haat (bijna) pasta. Ik maak het af en toe klaar omdat de kinderen ernaar vragen.
Ik denk dat ik een tekort heb vanwege het weinige fruit dat ik nog kan eten.
Want je moet echt een berg groenten wegwerken wil je aan je benodigde hoeveelheid komen, zeker omdat de groente tegenwoordig de grond uitgejaagd wordt.

Login of registreer om te reageren
02-10-2014 om 20:52 uur

ik heb het ook vaak,  mijn lippen zijn vaak kapot door medicijngebruik, ik gebruik de lippencreme zit in een tubetje van LA ROCHE POSAY het klinkt duur maar het kost rond de 5 euro verkrijgbaar bij de apotheek ook hun lipbalsem stift werkt prima en makkelijk om mee te nemen.

Login of registreer om te reageren
03-10-2014 om 10:03 uur
Reactie op barbaralola

ik heb het ook vaak,  mijn lippen zijn vaak kapot door medicijngebruik, ik gebruik de lippencreme zit in een tubetje van LA ROCHE POSAY het klinkt duur maar het kost rond de 5 euro verkrijgbaar bij de apotheek ook hun lipbalsem stift werkt prima en makkelijk om mee te nemen.

Bedoel je dan deze?
http://www.mijnhuidonline.nl/images/productimages/smaller/10-baume%20levre%20cold%20cream%20NEW.jpg

Dat is een zgn. cold cream en daar ben ik nogal beducht voor omdat dit verslavend is. Zo zijn velen verslaafd geraakt aan dat bekende tubetje, van een bekend merk met een B. omdat daar menthol inzit.
Vreselijk om daar af te moeten komen, radicaal mee gestopt, maar mn lippen waren helemaal uitgedroogd. De vellen hingen er bij.
Later heb ik er gewone koelzalf (zonder rozenolie) erop gesmeerd, in de winter, omdat ik vaseline veel te vet vind en dat sluit de boel ook af.
Maar ik heb een pot vitamine C gehaald hoor Daantje. :W

Login of registreer om te reageren
03-10-2014 om 12:32 uur

nee het is  la roche posay cicaplast  het lukt me niet om een afbeelding te laden maar als je het opzoekt vind je het zo. het wordt bij kinderen ook wel gebruikt als ze een chemokuur hebben gehad je hebt het ook voor billetjes :)

Login of registreer om te reageren
03-10-2014 om 15:27 uur

Ik heb even gegoogled en dat lijkt mij prima spulletje. Lippencreme is ook goedkoper dan die dr F. Je hebt er een hele lijn van he? Ook gewone huidzalf.
Ik zal eens kijken of ze het bij ons in de apotheek hebben, want verzendkosten waren op die site tamelijk hoog. Dan schiet ik er nog niks mee op.
Bedankt voor de tip barbaralola  :W

Login of registreer om te reageren
03-10-2014 om 15:53 uur

anders stuur me een berichtje dan stuur ik het wel naar je op, maar meestal is het in de wat grotere apotheek wel te krijgen.

Login of registreer om te reageren