foster

03-01-2015 om 22:40 uur

Hoi..ik gebruik sinds enkele weken het medicijn Foster...twee pufjes twee keer perdag ik heb geen infecties meer gehad sinds twee maanden..helemaal blij  :).hoe is de ervaring van jullie met dit medicijn. Ik heb gold 4 en 20% long in houd.... Doei  ^O^

Login of registreer om te reageren
04-01-2015 om 07:19 uur

Welkom op het longforum Annemiek,

Ik zelf gebruik (nog) geen Foster, ik heb Spiriva en Seretide en Salbutamol (de 3 S-en zie ik nu).
Je kunt ook de zoekknop op dit forum gebruiken en zoeken op Foster,
je zult dan veel reacties zien.

http://www.longforum.nl/index.php?action=search2

Sterkte toegewenst met je ziekte.

Login of registreer om te reageren
04-01-2015 om 14:29 uur

Het is heel verschillend. De een heeft er veel  baat bij en weinig of geen bijwerkingen.
De ander veel baat, maar veel bijwerkingen.
De volgende weinig baat en veel bijwerkingen.
Daarom is het vaak ook zo'n zoektocht voor longarts en patient naar een goed middel, omdat iedereen weer anders reageert.

Fijn dat het bij jou zo goed lijkt te werken!

Login of registreer om te reageren
13-01-2015 om 20:17 uur

Hallo,

Ook ik heb sinds kort Foster als puf en al langere tijd Spiriva. De Foster bevalt wel voor de longen maar ben nu toch al wel enige tijd aan de diarree. Heb naar longverpleegkundige gebeld en zij zou het voorleggen bij de LA maar heb nog niets weer gehoord. Vroeg mij af of er meerdere personen last van diarree kregen na gebruik puf.

Login of registreer om te reageren
13-01-2015 om 21:27 uur

Hoi Elisa17

Ik heb snel even gekeken en gezien dat diarree een bijwerking kan zijn van Foster.

Login of registreer om te reageren
13-01-2015 om 21:39 uur

Dank je Teewee.

Ik had nog nergens gevonden dat je van Foster diarree kon krijgen. Heb Foster 17 december gekregen ipv foradil (kun je meestal ook wel vlug naar toilet maar geen diarree )en alvesco.  Op zichzelf vind ik Foster gemakkelijker in gebruik dan eerst foradil en dan alvesco en s'avonds weer en bij tussentijdse benauwdheid nog eens een foradil. Ook zaten er  in de puffen  niet evenveel inhalaties dus was iedere keer goed opletten wanneer je weer herhaalde bij de apotheek. Dus was eigenlijk wel blij dat ik Foster kreeg maar ja sinds 18 december vorig jaar diarree. Denk je eerst omdat je moet wennen aan die puf maar ja gaat zo niet over. Wel jammer. Hoop dat ik nu spoedig bericht krijg van de longverpleegkundige die ik maandag en vandaag gebeld heb.

Login of registreer om te reageren
22-01-2015 om 15:14 uur

Hallo Beppie, ik heb al enkele jaren foster ipv symbicort en ik heb ook spiriva.
Vanwege allerlei dingen mocht ik van de LA als het nodig is 3x daags 2 puffen en dat doe ik best vaak. Ik heb alleen maar goed nieuws over foster, geen bijwerkingen.
Het is nu 2 jaar geleden dat ik met de zoveelste longontsteking in het ziekenhuis lag, sindsdien zelfs geen AB kuur of prednison meer gehad  :) geen idee of het iets met de foster te maken heeft, maar misschien wel ook al puf ik die al wel langer dan 2 jaar.
Wat voor mij helaas ook minder ontstekingen heeft gebracht is het (met pijn in mijn hart) wegdoen van mijn golden retriever. Door hem en het stof wat hij in zijn vacht meebracht was ik om de haverklap ziek.

Ik zit in gold 3 en heb nog iets van 23% inhoud (maar dat weet ik niet 100% zeker, moet 16 febr weer functieonderzoek}.

Hoop dat jij ook goede resultaten blijft houden met foster ^O^

Login of registreer om te reageren
28-01-2015 om 00:14 uur

Hallo ik ben daysy ben 60 jaar ik heb ook alleen maar goede ervaringen met de foster wel diarree maar niet in die mate dat je uitdrogingsverschijnselen hebt. Ik heb copd gold 4 heb een longinhoud van 22%. Ik heb recent een verhoging van de foster gehad 3x 4 het is een hoge dosis maar ik voel me er wel goed bij wil graag de ervaringen delen groet

Login of registreer om te reageren
27-02-2015 om 19:18 uur

Dank je voor de reacties.....foster werkt nogsteeds :)

Login of registreer om te reageren
23-05-2015 om 11:08 uur
Reactie op Elisa17

Dank je Teewee.Ik had nog nergens gevonden dat je van Foster diarree kon krijgen. Heb Foster 17 december gekregen ipv foradil (kun je meestal ook wel vlug naar toilet maar geen diarree )en alvesco.  Op zichzelf vind ik Foster gemakkelijker in gebruik dan eerst foradil en dan alvesco en s'avonds weer en bij tussentijdse benauwdheid nog eens een foradil. Ook zaten er  in de puffen  niet evenveel inhalaties dus was iedere keer goed opletten wanneer je weer herhaalde bij de apotheek. Dus was eigenlijk wel blij dat ik Foster kreeg maar ja sinds 18 december vorig jaar diarree. Denk je eerst omdat je moet wennen aan die puf maar ja gaat zo niet over. Wel jammer. Hoop dat ik nu spoedig bericht krijg van de longverpleegkundige die ik maandag en vandaag gebeld heb.

Ik heb een tipje voor de inhalaties: ik heb op diverse plekken (slaapkamer, woonkamer en bv mijn tas foster DA's); het is dan al helemaal niet bij te houden wanneer die leeg is (geld ook voor andere DA's). Ik ben toen begonnen met ze allemaal wekelijks te wegen op een gewone keukenweegschaal; als ze net uit de verpakking komen, die niet in de koelkast gelegen heeft wegen ze ca 40 gr; tegen de tijd, dat ze 23/22/21 gr wegen vervang ik ze. Ik heb altijd verse in de koelkast liggen.
Als ik weeg schrijf ik op de onderkant met een stift de score. De longverpleegkundige had er nog nooit van gehoord, maar reageerde enthousiast.

Login of registreer om te reageren
23-05-2015 om 19:17 uur

Ik gebruik de nexthaler van Foster, daar zit een teller op. Erg handig.

Login of registreer om te reageren