Testboard: Alternatieve Geneeswijzen

15-02-2015 om 18:50 uur

Board regels Alternatieve Geneeswijzen:

Omdat de alternatieve geneeswijzen een goede aanvulling kunnen zijn op reguliere behandelingen (en voor sommige zelfs de behandeling) willen wij proberen met dit board aan de vraag naar ruimte te voldoen.

Dit board komt er als test om te zien hoe het loopt. Het zal het bestaande topic van alternatieve geneeswijzen vervangen.

Wij raden iedereen ten zeerste aan eventuele veranderingen in medicatie altijd met de voorschrijvend arts te bespreken en deze niet zomaar zelf door te voeren. Stop ook zeker niet zonder voorgaand overleg.

Dit board gaat wat ons betreft over de diverse alternatieve geneeswijzen, net als op de andere boards doen we dit het liefst zonder het noemen van de behandelaar of instelling.

Wat mag niet:
1. Spammen/reclame maken
2. Genezing beloven
3. Mensen adviseren te stoppen met hun reguliere medicatie/behandeling
4. Jezelf aanbieden als genezer/behandelaar
5. Zelfgemaakte medicijnen aanbieden
6. Het promoten/bij naam noemen van 1 specifieke behandelaar/instelling

Login of registreer om te reageren
22-03-2023 om 08:31 uur

Ik ben sind kort gediagnosteerd met COPD-longemfyseem. Ik ben dus vrij nieuw en ben op zoek naar de beste manier om met dit probleem om te gaan. Momenteel kan ik me nog goed behelpen, enkel het traplopen levert problemen op, maar het is uiteraard zaak om zo lang mogelijk stabiel te blijven. Derhalve probeer ik dus een beetje te experimenteren met de middelen die voorhanden zijn. Eén van die middelen is (naast de reguliere medicatie) het gebruik van kruiden die gunstig zijn voor longen en ademhalingswegen. Nu is mijn vraag, ik zou eigenlijk willen beginnen met stomen met bvb eucalyptus, tijm, oregano ... je kan natuurlijk ook een aroma diffuser gebruiken, maar ik las ergens dat dit niet goed is voor de longen. Weet iemand daar meer over, en/of kan iemand me inlichten hoe je best met die kruiden werkt?

Login of registreer om te reageren