Heb je vaak last van houtrook? Meldt het bij GGD Groningen.

27-02-2015 om 13:48 uur

De drie GGD's in Noord-Nederland doen samen onderzoek naar overlast door houtrook.
Heb je vaak last dan kun je dat doorgeven bij houtrook@ggd.groningen.nl

Hier kun je meer lezen over het onderzoek http://ggd.groningen.nl/milieu-gezondheid/houtkachels/ggd-onderzoekt-ro…

Login of registreer om te reageren
01-03-2015 om 13:18 uur

Jammer dat het onderzoek vooralsnog alleen in de drie genoemde provincien plaatsvinden. Heb hier enorm veel last van moet ramen gesloten houden en dan nog is er ook een groot verschil wat mensen stoken als je dan een kijkje in het houthok kan nemen blijken ze oude gelakte laminaatvloeren te stoken dat is mijne inziens nog slechter maar helaas als mensen zelf nergens last van hebben is het ook niet bespreekbaar. Erg jammer toch, ik zal ook vast de enige niet zijn.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
01-03-2015 om 14:33 uur

Heb er ook last van, zelfs als ik buiten loop door het dorp.
Maar ook als iemand een fikkie stookt en de rooklucht trekt naar binnen.

Login of registreer om te reageren
01-03-2015 om 16:09 uur

Jammer dat het niet kan, iedereen die nu geen longproblemen heeft zou eens een jaar lang dit wel
moeten hebben!  Met alle problemen en lastigheden (rook - barbeque - deo enz. enz.)
En dat wij longlijders een jaar geen last hebben.
Misschien dat er dan eens wat meer aan een ander wordt gedacht na dat jaar....

Login of registreer om te reageren
01-03-2015 om 16:53 uur

Dat is nog eens een goed idee TeeWee, al zou het iedereen eens stof tot nadenken geven.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
02-03-2015 om 15:24 uur

Wij hebben zelf een houtkachel, heb nergens last van. We wonen ook buitenuit en niemand die er last van heeft. En we stoken alleen hout, geen laminaat of afval o.i.d.

Login of registreer om te reageren
02-03-2015 om 17:29 uur

hoi Sandraquitar
Gelukkig dat er ook heel veel mensen zijn  die SCHOON hout stoken, maar ook daar kan ik en velen met mij absoluut niet tegen. Jij woont heerlijk hebt er zelf en ook een ander geen last van dat is alleen maar fijn.
blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
13-03-2015 om 13:09 uur

Ook de rook van schoon hout levert giftige rook op en prikkelt de longen.
Maar als je geen buren vlak naast je hebt is dat niet zo'n groot probleem.
In woonwijken wel. Ik vind dat vuurkorven e.d. echt niet kunnen in woonwijken.
Open haarden liever ook niet, maar vuurkorven zijn wel echt ver over de grens van wat normaal is.
Ik hoop dat dat inzicht gaat komen in Nederland.
Tot nu toe kan alles maar en wordt zulke vervuiling gepromoot. Vuurkorven zijn overal te koop en de weermannen en -vrouwen lijken gesponsord te worden door mensen die winst halen uit de "barbecue-industrie" en alles wat daarmee samenhangt.
De buren die er last van hebben hebben pech.
Ik hoop dat dat verandert.

@daysy Als je niet in het noorden woont kun je toch je klachten melden bij je lokale GGD of misschien zelfs wel bij het GGD Groningen, zodat ze een goed beeld krijgen van de omvang van de overlast.

Login of registreer om te reageren
13-03-2015 om 18:07 uur

Hoi Astmaticus

Bedankt voor je tip heb het geïnformeerd hier bij de GGD en inderdaad kon dit hier ook doorgeven ze spelen dit door aan Groningen en of er veel klachten en of aanbevelingen komen kunnen ze dit in elk deel van het land gebruiken.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
13-03-2015 om 23:58 uur

Ik heb het net gelezen . Maar men heeft niemand meer nodig staat er.
Het is in mijn regio soms bar en boos . Zit een gast 500 meter veder op dat is net een afval verbrander .
Die dendert echt alles in zijn kachel . En de aantal houd kachels ?  Ik durf ze niet eens te schatten . En dan hebben we nog iemand met een rook oven . En dan de vuurkorven ......  En af en toe de mafkees wat zijn tuin afval verband . 

Maar het door geven  heeft dus geen zin meer ?

Login of registreer om te reageren