Gevoel van zeer strak aangetrokken band om ribbenkast

02-03-2015 om 13:13 uur

Nadat ik al sinds september ontzettend loop te kwakkelen met m'n longen, incl. predinison en ab-kuren, ziekenhuisopname ed, gaat het maar niet beter.
Twee weken geleden, oa in het ziekenhuis bij de longverpleegkundige, diverse heftige aanvallen gehad
Sinds twee weken heb ik nu het gevoel dat er constant een erg strakke band om m'n ribben zit die doorademen moeilijk maakt. Hoesten gaat bijna niet, want het is net of het binnenin een soort van 'verlamd' is, een soort vacuum.
Het ademen doet ook nog steeds pijn, kan niet tegen een rugleuning zitten omdat dat pijn doet en ook niet op m'n rug liggen.
Vorige week bij HA geweest (LA was met vakantie), die dacht aan / hoorde een longontsteking, maar ontsteking door een bacterie werd uitgesloten.
Herkent iemand dit en nog belangrijker, weet iemand hoe je er weer vanaf komt  :?

Login of registreer om te reageren
04-03-2015 om 12:45 uur

Ik loop ook sinds september te kwakkelen alleen zit die strakke band niet bij mijn ribben maar om mijn borst. En doet het pijn bij mijn schouderbladen. Het lijkt alsof je longen steeds hyperreactief zijn?
Bij mij is dat tenminste wel zo. Ik hoop maar dat de lentezon dalijk gaat werken dat het beter gaat.
Sterkte en beterschap

Login of registreer om te reageren
06-03-2015 om 14:31 uur

Hoi Caroline, Dank voor je  reactie. Ik reageer idd  steeds sneller en heftiger op prikkels als mist, stoom, luchtjes, maar ook eten koken is inmiddels problematisch. Dinsdagavond  door longarts naar SEH  gestuurd. Getest op longembolie en klaplong, uitslag was negatief. Ondanks Prednison  koorts, wat niet zou kunnen. 's Avonds om 23.00 weer naar huis gestuurd, ze wisten niet wat het was. Dinsdag LF  en afspraak bij longarts en dan maar weer verder kijken. Laten weten hopen dat het voorjaar voor iedereen verlichting brengt. Groetjes, Dorine

Login of registreer om te reageren
11-03-2015 om 21:45 uur

Ik heb begin januari de echte griep gehad, zoals zo velen. Sindsdien heb ik dat gevoel van die strakke band alleen nog maar erger en zijn m'n luchtwegen super gevoelig.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
12-03-2015 om 09:38 uur

Duurt bij jou dan ook al een tijd Goudlokje.  Wordt er bij jou iets aan gedaan of moet je ook maar afwachten tot het beter gaat? Ik heb er nu weer 2 pufjes bij in de hoop dat het eindelijk eens bergop- ipv bergafwaarts gaat. Jij ook beterschap.

Login of registreer om te reageren
12-03-2015 om 15:36 uur

Heel herkenbaar allemaal en erg vervelend voor jullie maar ook voor mezelf, zo'n band ervaar ik namelijk al heel heel lang met van tijd tot tijd dolken (zwaarden) tussen mijn schouderbladen door en dan wordt zo een band af en toe nog aangedraaid ook.

Login of registreer om te reageren
19-03-2015 om 21:04 uur

Bedankt voor je reactie Marcus. De la adviseerde om de pijn bij het ademen met Paracetamol te lijf te gaan. Aan die strakke band was niets te doen. Longfunctie was maar 60% van normaal, dus binnenin is eea aan de gang, wat voor de aanhoudende klachten zorgt. Voorlopig moet ik het daar dus maar even mee doen,  plus nog een extra puf.

Login of registreer om te reageren
21-03-2015 om 12:44 uur

Ik heb het de laatste weken nog maar af en toe die band. Het duurt lang ik ben al sinds 29 augustus aan het kwakkelen maar het gaat uiteindelijk steeds beter., Geduld hebben.
Beterschap hoor

Login of registreer om te reageren
24-03-2015 om 12:34 uur

Duurt ook bij jou al erg lang Caroline. Hier begon het in september, maar tot nu toe merk ik nog geen vooruitgang eigenlijk. We moeten het er toch maar mee doen, niet?  ;( Hopelijk ben jij er binnenkort dan eindelijk vanaf.

Login of registreer om te reageren
20-05-2015 om 13:40 uur

Dag allemaal, Ik heb soms het gevoel van een band om de borst, of een steen op de borst, maar wat ik ook heb ik stijve spieren in de nek en kaak. Daarnaast heb ik al 8 maanden spierpijn in mijn linker bovenarm. 1 x per 3 weken ga ik naar een triggerpoint therapeute. Ze heeft uitgelegd dat ik dat gevoel krijg omdat ik benauwd ben. Alle ademhalingsspieren zijn bij mij zo gespannen (omdat ik zo benauwd ben ik heb hyperreactieve longen/astma) dat ik telkens overal knopen heb. Als ik bij haar vandaan kom dan zijn een groot deel van de knopen weg en kan ik beter ademen. Maar na verloop van tijd komt het weer terug.

Login of registreer om te reageren
24-05-2015 om 11:28 uur

Heel herkenbaar. Heb ook steeds die pijn en druk. Volgens la hoorde dat bij de astma. Die is nu niet onder controle. Heb sinds 10 weken de diagnose en loop al half jaar te sukkelen. Sinds vrijdag flinke lading puffers en een pil. Hopen dat het zo weer rustig wordt. Dan zal die pijn ook wel verdwijnen.
Ga maandag ook fysio bellen voor ademhaling oefeningen. Door pijn en benauwdheid adem ik niet goed volgens mij waaardoor ik licht in mijn hoofd word. Hoop dat het bij jou ook gauw onder controle komt

Login of registreer om te reageren