welke stofzuiger

16-05-2015 om 11:44 uur

Beste mensen, mijn 20 jaar oude stofzuiger lijkt het te begeven.
Ik zuig bijna nooit, dweil veel liever maar heb ook een goede en (zo mogelijk) een allergievrije stofzuiger nodig.

wie heeft er een goede tip?

Login of registreer om te reageren
16-05-2015 om 12:24 uur

Ik heb er zelf een die denk ik voor jou niet geschikt is, maar misschien zou je eens naar eentje zonder zak kunnen kijken (heb er geen ervaring mee verder) misschien hebben die minder uitstoot.

Ems, ik ben eens gaan zoeken, kwam bij een gerenomeerd medisch tijdschrift uit. Die vermelden dat HEPA-filter stofzuigers voor astma patiënten het minste stofdeeltjes in de lucht geven.

Login of registreer om te reageren
16-05-2015 om 13:11 uur

Dankjewel suus, ik ben nav jou speurtocht ook even gaan zoeken, en zou een HEPA filter 14 moeten hebben. dat houdt het beste de meest kleine deeltjes tegen

Login of registreer om te reageren
16-05-2015 om 13:13 uur
Reactie op emsepems

Dankjewel suus, ik ben nav jou speurtocht ook even gaan zoeken, en zou een HEPA filter 14 moeten hebben. dat houdt het beste de meest kleine deeltjes tegen

Graag gedaan, vind het wel leuk om een beetje te zoeken ;)
Succes met zoeken naar een stofzuiger.

Login of registreer om te reageren
16-05-2015 om 15:41 uur

Ik reageer helaas op elke stofzuiger, ook die met een HEPA filter, maar gelukkig zijn we allemaal anders, ook in onze aandoeningen.
Voor mij is het vegen en dweilen in huis, de hulp mag boven wel zuigen, mits ik er niet meer hoef te zijn én de ramen daarna open gaan.
Anders kan ik het vergeten.

Hopelijk vind je een goede stofzuiger waar je geen last van krijgt Emsepems.

Login of registreer om te reageren
16-05-2015 om 16:36 uur

Wij hebben hier in huis 2 stofzuigers.
1 stofzakloze zonder hepa filter. Die staat boven en blijft wat mij betreft staan waar hij staat. Die gebruik ik zelf niet en ik ben er ook liever niet bij als die gebruik wordt.

Daarnaast hebben wij er 1 (van Nilfisk) met hepa filter en stofzak. De stofzak mogen m'n ouders vervangen, maar voor de rest kan ik daar prima mee zuigen. Geen last van in ieder geval. Deze stofzuiger bevalt in ieder geval erg goed. Het nadeel is dat die van ons vrij groot is en ik hem niet altijd 123 de trap op krijg.

Maar voor mij maakt een hepa filter in ieder geval al veel verschil.

Login of registreer om te reageren
16-05-2015 om 17:19 uur

Heb zo een zakloze van Dyson gehad dit was beslist geen succes....kijk eens bij het longfonds die hebben vaak een leden aanbieding voor stofzuigers.

Login of registreer om te reageren
16-05-2015 om 17:26 uur

Ik heb een dure Miele met een speciaal filter voor allergieen. Na het stofzuigen worden al mijn gladde vloeren gedweild.

Je kunt ook eerst met een wisser met een doekje werken en daarna met een dweil?

Maar misschien heb je vloerbedekking?

Sterkte
Jippie

Login of registreer om te reageren
16-05-2015 om 19:48 uur

Fijn al jullie reacties!
Ik reageer niet op een stofzuiger, reageer wel weer als ik met een droge swiffer in de weer ga. Nat dweilen gaat wel goed...
Zo zie je dat een ieder anders is idd.

Hier geen vloerbedekking maar Novilon.

Ik koop geen zakloze dyson, weet ik nu ;)

Login of registreer om te reageren
16-05-2015 om 21:02 uur

Ik heb zelf niet heel veel problemen met een stofzakloze stofzuiger, maar het leeggooien van het reservoir geeft toch meer stof dan het verwisselen van een zak. Hepa filter is zeker wel een aanrader.

Login of registreer om te reageren