Alvesco en heesheid 2

21-05-2015 om 15:20 uur

Pas voor het eerst van mijn leven (50 jaar) met longontsteking in het ziekenhuis beland. Mogelijk ben ik te nonchalant geweest met mijn pufjes. Ik had Flixotide en dat sloeg nogal op mijn stem. Nu heb ik Alvesco gekregen, volgens de longarts moet dat minder problemen met heesheid geven. Met de opdracht om dit de rest van mijn leven dagelijks te gebruiken. Eerste indruk is goed. Zijn er anderen met ervaring hiermee? Op dit forum zie ik hierover berichten van toen het nog heel nieuw was. Wie heeft inmiddels ervaring met langduriger gebruik van Alvesco? En wie is er nog meer overgestapt van Flixotide op Alvesco en hoe beviel dat?

Login of registreer om te reageren
19-10-2015 om 22:07 uur

beste Henk,
ik zit nu een jaar aan de alvesco, 1 puf per dag. daarvoor nooit wat anders gehad want de astma is pas op mijn 39e ontdekt (na een fikse longontsteking en het jaar daarna blijven kwakkelen) Mijn ervaring is dat de alvesco de eerste dagen wel op de stem slaat, maar dat gaat over. Alvesco helpt me tegen geuren. Helpt echter minder goed tegen mist inademen en in het geheel niet bij een verkoudheidsvirusje (dan is de dosering te laag denk ik).
Groet,
Marjolijne

Login of registreer om te reageren
26-10-2015 om 10:30 uur

Dag Marjolijne,
dank je voor je reactie.
Inmiddels gebruik ik Alvesco een half jaar. Ik kreeg het voorgeschreven voor 1x per dag 2 pufjes. In de zomer had ik altijd al minder last van astma en nu heb ik het gebruik gedurende de zomer in overleg met de longarts verminderd tot 1 pufje per dag. Sinds 1 september weer 2 per dag. En dit bevalt mij prima. In de herfst heb ik altijd meer last gehad van benauwdheid, nu nog helemaal niet!
En qua heesheid: tot nu toe nog helemaal geen last gehad.
Groeten, Henk

Login of registreer om te reageren