vaker last van benauwdheid en hartkloppingen

21-05-2015 om 15:44 uur

hallo,
ik ben lisan en ik heb een vraagje.
ik heb sinds kort nieuwe medicijnen symbicort en airomir.
sinds ik de medicijnen heb, heb ik vaker last van benauwdheid en van hartkloppingen soms gaat het zo ver dat ik moet braken...
heeft iemand anders hier ook last van??

alvast bedankt

Login of registreer om te reageren
21-05-2015 om 15:46 uur

Beste Lisan,

Ikzelf had foster, waarin evenals in de symbicort formoterol zit. Ik herken de bijwerking. Dit komt omdat onderdeel van de medicatie hartkloppingen als bijwerking heeft. Ik raad je dus aan om zo snel als mogelijk contact op te nemen met je longarts.

Groetjes,
Suusje

Login of registreer om te reageren
21-05-2015 om 15:49 uur

dankje wel Suusje
had all een afspraak bij de dokter staan voor morgen dus ga het er zeker over hebben

groetjes,
lisan

Login of registreer om te reageren
27-07-2015 om 14:17 uur

Vrijwel bij alle long medicatie zit als bijwerking hartkloppingen bij net zoals antihistamine medicatie. Heb je dit ook door gegeven aan je arts?

Login of registreer om te reageren
28-07-2015 om 17:22 uur

Uiteraard eerst naar je arts.

Als daar geen opheldering komt, dan heb je er misschien iets aan als je weet wat je gebeurt.

Je hebt het benauwd, je gaat snel in- en uitademen er komt te weinig verse lucht in je longen, je hersenen constateren te weinig zuurstof in je bloed en geven een seintje aan je hart om sneller te gaan kloppen, je hart doet bonkerdebonk, maar dat helpt niet en als je daardoor in paniek raakt, krijg je het nog benauwder.

Wat mij is aangeraden:
Let op je ademhaling.
Probeer daarbij meer uit- dan in te ademen.
Je begint mogelijk met 1 tel in en 1 tel uit, probeer dan 2 tellen in en uit, daarna 2 tellen in en 3 uit, enz. zo veel als je kunt.
Bij mij hielden de hartkloppingen daarna snel op en voelde ik me meer ontspannen.

Mogelijk helpt het jou ook.

Login of registreer om te reageren
17-11-2015 om 17:48 uur

inhalen door je neus en uit ademen door je mond met het maken van een tuit van je lippen werkt ook goed

Login of registreer om te reageren