V: Doxycyline en alcohol

23-05-2015 om 15:49 uur

Een vraag Doxycyline en alcohol.

Ik heb over 2 weken 6 Juni een bruiloft en ben nu (23-05-2015) reeds 1 week met de AB bezig.
Op 8 Juni word er controle foto gemaakt ivm long ontstekning en 10 Juni voor controle en uitslag naar long arts.
Mijn gezondheid staat sowieso op nr 1, maar ik vroeg mij af het nuttigen van alcohol op deze dag is dat erg bezwaarlijk.

Login of registreer om te reageren
23-05-2015 om 19:01 uur

Tot wanneer slik je de antibiotica dan? En gebruik je nog andere medicijnen?

Login of registreer om te reageren
23-05-2015 om 19:48 uur

Als je mate dringt kan het heus geen kwaad hoor, geniet maar lekker van de bruiloft. Ik slik al 6 jaar continu AB in onderhoud en drink ook af en toe een glas hoor. Het leven moet nog wel een beetje leuk blijven.

Login of registreer om te reageren
24-05-2015 om 04:57 uur

Daantje, Sien, (bedankt)

Ik moet AB slikken t/m 2 Juni. (6 Juni bruiloft)
Ik slik Ramipril en chloor talidon voor het bloeddruk/hart (maar dat is niet zo,n probleem) daar heb ik al vaker alcohol mee gedronken.

Login of registreer om te reageren
24-05-2015 om 05:47 uur

Uit de bijsluiter:

Kan ik met dit medicijn autorijden, alcohol drinken en alles eten of drinken?
autorijden, alcohol drinken en alles eten?
Bij dit middel zijn hiervoor geen beperkingen.

Geen probleem dus.

Login of registreer om te reageren
24-05-2015 om 07:01 uur

Marcus,

Ik denk er net zo over alleen leest u niet het hele bericht, dat is dan wel weer jammer.
Het gaat erom dat ik t/m 2 Juni slik en op 6 Juni een bruiloft heb.

HORTA,
Bedankt

Login of registreer om te reageren
24-05-2015 om 08:27 uur

Zo heet idd het topic, en dan word er vervolgens door mij uit gelegd hoe de situatie in elkaar zit.

Ja en druivensap meenemen naar een bruiloft, nou laat maar ha ha ha
Ik vind het wel lekker om af en toe eens een lekker biertje of Baco,tje te drinken.

Login of registreer om te reageren
26-05-2015 om 06:10 uur

Marcus,

Haalt dan al zijn post weg.

Maar kort samenvattend zei (met alle respect) dat die zijn eigen druivensap meenam naar feestjes en dan gewoon lekker gezellig meedoet, niemand die het in de gaten had. (het kan en mag).

Login of registreer om te reageren