Inogen G2

26-05-2015 om 12:57 uur

Hallo,
Sinds 2 weken heb ik een mobiele concentrator wat mij zeer goed bevalt. Nu hoef ik geen vloeibare zuurstoftankjes meer te vullen en heb het grote vat al weg laten halen. Er zitten 2 grote accu's bij dus ben nu echt heel dikwijls mobiel. Kan eigenlijk overal naar toe. Ik ben helemaal blij ermee wel dankzij een longverpleegkundige die het zo voor elkaar had want zonder haar was het nog niet gelukt. Ben haar dan ook zeer dankbaar.
Liefs van Hannie

Login of registreer om te reageren
26-05-2015 om 19:09 uur

Hoi hannie
Wat fijn voor je dat het gelukt is! Een vraagje aan jou is de mobiele concentratie niet zwaar om steeds mee te slepen? Ik wil ook graag wat anders proberen, wanneer ik me goed voel en een paar dagen weg wil kan dat niet vanwege het zuurstof probleem!
Alvast bedankt.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
26-05-2015 om 19:39 uur

Hoi Daysy, ik heb speciaal de G2 gevraagd omdat daar een karretje bij is want dragen doe ik ook niet. Aleen als ik in de auto stap pak ik het als een boodschappentas op en zet hem op de bodem of zitting naast mij. Heb dan het handvat ingeschoven. Als ik uit de auto stap zet ik hem gelijk op de grond, trek het handvat omhoog en rijdt hem naast me mee. Daar merk je weinig van want loopt heel soepel, ook binnen. De accu gaat ca. 10 uur mee en heb er 2. In de auto kan ik hem dan toch weer bijladen met een kabel en thuis zet ik hem iedere avond aan het stopcontact tot hij vol is.,Gaat best snel. 's-Nachts moet ik wel de vaste concentrator gebruiken vind ik niet erg.
Kan ook de stroomkabel meenemen en bij een ander aan de stroom maar dat vind ik niet nodig. Bevalt mij prima en lekker makkelijk.
Ik had de longverpleegkundige gebeld en in ca. 10 dagen had zij het voor mij geregeld. Zij belde voor mij Vivisol en was zo geregeld. Je moet er als het kan wel iedere dag gebruik van maken want bij weinig gebruik krijg je hem niet.
En ik mocht hem ook eerst proberen voor 1 week of 2 weken maar na 1 dag wist ik het al.
Gr. Hannie

Login of registreer om te reageren
26-05-2015 om 19:50 uur

Hoi hannie
Hartelijk dank voor je snelle reactie ga het zeker vragen ben zelf ook bij de Vivisol en vind ze altijd heel meedenkend en fijn dat je het ook mag proberen, dan weet je of het bij je past.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
29-05-2015 om 02:22 uur

Ik zit sinds vorige week ook aan de zuurstof en heb nu vandaag 2 kleine flesjes gekregen met vloeibare zuurstof. Die vul ik uit een grote tank van 36 liter. Maar ik heb ook een mobiele concentrator gevraagd om te proberen en dat wordt volgens mij ook de Inogen. Het simpel opladen aan de stroom lijkt mij heel handig. Moet alleen even kijken of ik hem makkelijk vind om mee te nemen als ik bijvoorbeeld met de hond ga... Dus even wachten en dan kan ik hem uitproberen.

Fijn Hannie dat het jou zo goed bevalt!

Login of registreer om te reageren
29-05-2015 om 06:46 uur

De Inogen kan toch alleen op pulse flow(on demand) en niet op continue flow?
Het lijkt me ook ideaal, ik gebruik O2 s'nachts , overdag met inspanning en alleen in slechte periode 24u.
Maar red het niet met pulse flow. Heb wel al gekeken naar andere mobiele concentratoren.

Login of registreer om te reageren
29-05-2015 om 06:49 uur

Hallo Bull, ik zie dat je ook aan de zuurstof zit, valt niet altijd mee maar toch proberen om het zo makkelijk mogelijk te maken. Ik laat er mijn hondje iedere dag mee uit want op een karretje gaat dat prima, merk je weinig van. Probeer er af en toe ook nog rustig mee in de tuin te werken. Ik ben er in ieder geval heel bij mee.
Gr. van Hannie

Login of registreer om te reageren
29-05-2015 om 08:39 uur

De Inogen gaat idd alleen op pulse flow.
Heb je m wel eens geprobeerd Tata? Hij heeft een redelijk ingenieus pulsesysteem dat ook rekening met je ademfrequentie houdt en zo de hoeveelheid zuurstof per pulse bepaald. Verder kan hij een pulse-flow tot 6 liter geven, wat vrij hoog is. Weet niet hoeveel zuurstof je gebruikt, maar evt zou je m iets hoger kunnen zetten dan je continu-flow en zo het verschil wat opvangen.

Hoewel de Inogen wel goedgekeurd is voor gebruik 's nachts, red ik het er niet mee. Ik adem wrsch te oppervlakkig waardoor hij niet getriggerd wordt om zuurstof af te geven.

Maar het lijkt mij altijd de moeite waard om het eens te proberen. Vaak kun je m wel een week huren bij je zuurstofleverancier

Login of registreer om te reageren
29-05-2015 om 09:12 uur

@koe Dank voor je antwoord. Ik gebruik 2L, alleen in slechte periodes soms meer. Op mijn huidige O2 cilinder (een homefill), heb ik zowel pulse als continue, waarbij het pulsesysteem ook zeer adequaat werkt. Maar merk dat ik bij inspanning het vaak echt niet red op pulse. Probeer t wel regelmatig, soms red ik t wel, maar vaak is t niet genoeg.
S'nachts red ik t inderdaad net zoals jij ook niet op pulse.
Opzich ben ik heel tevreden met mijn huidige homefill. Maar zou alleen graag een mobiele concentrator willen hebben, met continue flow ,voor als ik keer ergens anders slaap of met vakantie ga en zodat ik dan genoeg heb aan één apparaat. Zonder dat je ze moet huren bij zuurstofleverancier, wat voor onverwachte dingen niet eens mogelijk is omdat je lang van te voren moet regelen.
Heb op internet wel 3 mobiele concentratoren gezien waarbij continue flow mogelijk is, maar die zijn best zwaar. Dus voor dagelijks gebruik vind ik mijn huidige systeem fijner. En om zelf aan te schaffen voor die momenten dat je niet thuis ben zijn ze erg prijzig. Maar wie weet komt er nog een andere oplossing voor zulke dingen.

Login of registreer om te reageren