astma/copd

27-05-2015 om 17:15 uur

Hallo, ik heb alweer 4 jaar geleden de diagnose copd/astma gold 2.
Ik heb vaak - 4 a 5 keer per jaar luchtweginfectie waarvoor ik dan amoxicilline of augmentin voorgeschreven krijg.
De laatste keer, 4 weken geleden, 5 dagen amoxycilline, 7 dagen augmentin gevolgd door prednisolon: 2*30, 2*25, 2*20 etc.
stootkuur. Ik werk fulltime maar merk dat dat steeds zwaarder wordt. Mijn werkgever pushed best wel. Iemand ervaring?
Ik ben nu nog ziek thuis, het gaat langzaam weer beter.

Login of registreer om te reageren
27-05-2015 om 20:51 uur

Hoi Moosje,
Ik heb zelf vorige week in het zh gelegen met een luchtweginfectie en kreeg ook Amoxilline. Maar in overleg met mijn behandelend longarts in Nieuwegein ben ik over gezet naar Avelox. Dat schijnt veel/meer gebruikt te worden bij luchtweginfecties e.d. Misschien is dat iets? Verder proberen je niet te druk te maken over een pusherige baas.... Jouw gezondheid is belangrijker dan je werk, daar kom ik nu ook wel achter nu ik weer opnieuw uit de running ben.
Sterkte met je herstel!

Login of registreer om te reageren
27-05-2015 om 21:01 uur

Hoi Moosje,
ook ik heb astma/copd, gold 3 en werk 16 uur per week. Ik ben ook regelmatig ziek en moet dan thuis blijven. Afgelopen halfjaar heb ik 4 x een lo gehad en 3x een luchtweginfectie. Ik baal vreselijk wanneer ik mij weer moet ziek melden. Mijn baas is wel coulant en ook de arbo-arts maar ik ga telkens weer te snel aan het werk, lijkt het wel. Ik vind het vreselijk moeilijk hier een goede balans in te vinden!
groetjes Andrie

Login of registreer om te reageren
28-05-2015 om 09:26 uur

Erg herkenbaar. Helaas kan ik intussen niet meer werken, maar ik heb lange tijd 20u per week gewerkt. Ik vond het ook erg lastig me telkens ziek te moeten melden. Mijn werkgever zei er nooit wat van op de momenten dat ik ziek was, maar het kwam wel steevast ter sprake op mijn evaluaties en heeft me uiteindelijk toch mijn job gekost. Achteraf gezien heb ik beseft dat ik idd te ziek was om te werken en ik niet goed voor mezelf zorgde door mezelf altijd zo te pushen toch snel terug aan de slag te gaan. Je gezondheid blijft het belangrijkste. Het is een cliché... maar helaas ook echt waar.

Login of registreer om te reageren
28-05-2015 om 20:48 uur

Hoi, ik ben Frouk. Ik heb mijn hele leven al last van astma en een paar keer per jaar een exerbatie. Ik heb 5 jaar terug longembolien gehad zowel rechts als links. Na een half jaar van de bloedverdunners af en gelijk weer een longembolie. En nu levenslang aan de bloedverdunners.

Login of registreer om te reageren
31-05-2015 om 07:30 uur

Hi Moosje, welkom, doe je gewoon de dingen waar je zin in hebt en denk niet aan j werk. Denk alleen aan leuke dingen en je zult zien dat alles makkelijker wordt. Je goed voelen en gezondheid is belangrijker dan je werk. Probeer elke dag te genieten. Groetjes, Alfredo.

Login of registreer om te reageren