Hallo Harald hier

28-06-2015 om 15:30 uur

Ik ben net 43 geworden en heb helaas al jaren longemfyseem. Daarnaast heb ik dit jaar in 2 maanden tijd 3 klaplongen gehad. Na de 3e klaplong hebben ze stukjes van m'n long weggehaald en heb ik kantje boord 5 dagen op de intensive care gelegen. Ik lig nu gelukkig al weer een maand thuis maar lig wel 24/7 aan een zuurstofapparaat. Daarnaast heb ik zoveel ondergewicht dat ik nog niet op een lijst mag voor een longtransplantatie. Dus naast revalideren is het nu ook de hele dag eten eten en nog 's eten. Dat gaat op zich aardig want ik kom nu gelukkig (met hulp van diëetvoeding) steeds een kilo per week aan. Als ik zo door ga dan kan ik hopelijk over een maand of 3 de volgende stap nemen en dat is testen of ik sowieso wel geschikt ben voor een transplantatie.

Login of registreer om te reageren
29-06-2015 om 01:42 uur

Welkom Funkeken. Zo 3 keer een klaplong, dat is niet niks!
Hoop dat je snel op gewicht raakt om zo in aanmerking te komen voor de wachtlijst voor transplantatie. Heb je de rest van de screening al gehad of niet?

Login of registreer om te reageren
29-06-2015 om 10:44 uur

Hoi Bull, bedankt voor je welkom.
Ik moet eerst aankomen voordat ik überhaubt aan de screening kan beginnen. Volgens de longarts zijn anders de uitslagen in zo'n screening niet al te betrouwbaar. De weg is dus nog heel lang. Maar zolang er een weg is is er tenminste hoop.

Login of registreer om te reageren