V: bloedonderzoek

01-07-2015 om 21:03 uur

ben recentelijk onderzocht op verdenking van kahler--- geen aanwijzingen van kahler ---heb nog steeds bot pijn
mijn bloed is op verzoek van internist/hematologie uitgebreid onderzocht
mijn vraag kan je aan het bloed beeld zien of er uitzaaiingen zijn in de botten heb daar iets over gelezen bij patiƫnt op verdenking van long kanker ---- ben bij huisarts geweest geen drukpijn op de botten-- heb medicatie ivm neuropathie ben er niet gerust op--- heb gevraagd om botscan huisarts vond dat niet nodig op basis van haar bevindingen

Login of registreer om te reageren
03-07-2015 om 14:40 uur

Hoi Peter
ik denk dat een dexascan inzicht geeft in je botten. even afwachten wat alle uitslagen zijn en dan zou ik dit toch nog maar eens voorstellen, veel sterkte.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
03-07-2015 om 23:09 uur

Een Botscan en een DXA scan zijn niet hetzelfde, die laatste geeft enkel info over de botdichtheid, relevant bij bvb verdenking van osteoporose, een Botscan is een veel uitgebreidere en gedetailleerde scan

Login of registreer om te reageren
03-07-2015 om 23:54 uur

bedankt voor jullie reactie en een goed weekend

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
21-07-2015 om 16:13 uur

Om evt uitzaaingen van kanker in botten aan te tonen of uit te sluiten is een botscan als eerste stap doorgaans het beste onderzoek. Met bloedonderzoek kan je het nooit uitsluiten, al maakt een normale uitslag van het zogenaamde alkalisch fosfatase in het bloed de aanwezigheid van uitgebreide bothaarden van kanker wel minder waarschijnlijk. Maar het hangt ook van het soort kanker af wat de waarde is van het bloedonderzoek.

Met vriendelijke groet,

D. de Vries

Login of registreer om te reageren