vergoeding

02-07-2015 om 14:59 uur

hallo,

zijn er mensen die het sporten in de sportschool vergoed krijgen?
zo ja, moet je dit aan de longarts vragen of kun je het zelf bij je zorgverzekeraar aanvragen

Login of registreer om te reageren
03-07-2015 om 14:08 uur

Hoi Yvon

Het ligt aan de aard van je ziekte of je de sport vergoed krijgt je kunt dit met je longarts overleggen.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
03-07-2015 om 20:34 uur

Als de longarts voorschrijft en gaat bij een fysiotherapeut "sporten" dan krijg je het vergoed, niet als je in een sportschool gaat.

Login of registreer om te reageren
03-07-2015 om 20:40 uur

hallo,

oke, bedankt voor de antwoorden. jammer want ik ben eerst bij de fysio geweest en ik ga
nu met de opgegeven oefeningen naar een fitness en ik doe dit al 5 jaar en het bevalt mij goed.

Login of registreer om te reageren
04-07-2015 om 05:36 uur

Je moet wel een lage longfunctie hebben wil de zorgverzekering fysio sporten vergoeden. Waar de grens ligt kun je bij de zorgverzekering navragen.
een briefje van de longarts/huisarts is niet genoeg

Login of registreer om te reageren
24-07-2015 om 08:55 uur

Hallo Yvon
Als je kan aantonen via de longarts dat je niet alleen mag sporten ivm over je eigen grenzen gaan ,wat niet goed is, wordt het wel degelijk vergoed zeker als je gold 2\3 hebt.
groetjes Jopie

Login of registreer om te reageren
24-07-2015 om 11:45 uur

Hallo Yvon mij is wel bekend dat bij cz buiten fysiovergoeding, ook een vergoeding bestaat voor sporten in sportschool maar moet dan wel een begeleide copd training ( groep) zijn. de exacte voorwaarden weet ik niet. maar ik zou zeker een belletje doen naar je verzekering, ik wist dit ook niet maar cz heeft mij hierover ingelicht. Maar ben zelf bij fysio dus geen gebruik gemaakt hiervan. Ik meen tot maximaal 500 euro per jaar.

Login of registreer om te reageren
11-09-2015 om 19:44 uur

IK zit zelf in een sport longgroep speciaal voor COPD patienten. De longarts hier schrijft een verwijzing daar naar toe als je longfunctie/inhoud minder dan 60% is.
Het doet me erg goed daar. Ga ( zoveel mogelijk) trouw 2 x per week heen.
Het is behalve om te sporten ook fijn om mensen te spreken die ongeveer hetzelfde meemaken als jij. soms ook confronterend als mensen soms zo hard achteruit gaan en dan aan het zuurstof moeten.. Dan train ik (onbewust) ook weer even harder om dat moment zoveel mogelijk uit te stellen ;)

Login of registreer om te reageren