nieuw

06-07-2015 om 04:56 uur

hallo, ik ben 49 jaar, er is copd vastgesteld stadium 2. graag zou ik ervaringen uitwisselen met mensen daarover, hoe alles verder verloopt. word het moeilijker in de toekomst enwaar kan ik mij aan verwachten?
ik rook, dus moet stoppen en heb bretaris als geneesmiddel

Login of registreer om te reageren
07-07-2015 om 12:58 uur

Hoi schorpioeneke, welkom hier

Ik heb ook copd 2 maar ik heb sinds ik gestopt ben met roken geen aanvallen of zo gehad. Dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg maar ik kan je niet helpen met advies. Ik neem aan dat iemand dat hier best kan.
Ben je al gestopt met roken?

Login of registreer om te reageren
07-07-2015 om 13:24 uur

dat probeer ik, ik ben aanhet minderen nu.heb er niet zoveel zin in, maar die gewoontes he. heb bretaris om 2 x per dag te puffen en voel me redelijk goed, maar is daarmee niet weg he. ben wel een erg nerveus persoon, gisteren fietstest gaan doen, omdat ik pijn heb op borst, maar alles in orde, dus zal wel stress zijn, zei de arts

Login of registreer om te reageren
10-07-2015 om 21:56 uur

hoi schorpioeneke,ik heb ook copd 2 en ben sinds ik de diagnose kreeg onmiddelijk gestopt met roken en heb vrijwel nergens last van,Dus ik hoop voor je dat je zsm kan stoppen met roken want dat is echt het eerste wat je MOET dan.Veel sterkte en kracht toe gewenst

Login of registreer om te reageren
13-07-2015 om 13:43 uur

hallo bedankt voor berichtje, zal moeilijk worden om te stoppen, maar ga het proberen

Login of registreer om te reageren
17-07-2015 om 15:40 uur

Hoi Schorpioeneke

Allereerst moet je stoppen met roken dit is zo belangrijk voor ook al is het moeilijk blijf het proberen. Alleen dan kun je het draaglijk houden anders gaat het snel bergafwaarts. Heel veel sterkte met deze moeilijke klus.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
22-07-2015 om 15:59 uur

hoi Schorpioeneke
succes met stoppen roken ,gaat je zeker lukken, ik ben gestopt en ben daar iedere dag nog blij mee.
gr jopie

Login of registreer om te reageren
27-07-2015 om 10:18 uur

dank jullie, allemaal, gaat me zeker lukken als ik jullie berichtjes lees

Login of registreer om te reageren
29-07-2015 om 09:51 uur

Hallo schorpioeneke,
Even een antwoord op je vraag over het verloop van copd.
Dat is niet in te vullen en ook nog bij iedereen anders.Het hangt van veel factoren af maar je hebt (kan )zelf ook invloed hebben op het verloop.Gezonde voeding en voldoende bewegen is ook heel belangrijk.
fijne dag Jopie

Login of registreer om te reageren