Mijn zoontje van 5 maand

19-07-2015 om 05:25 uur

Hallo mensen ik heb een vraag ik dacht dat mijn zoontje verkouden was omdat het heerst maar dat had hij nu al een paar dagen. Maar zijn adem piept zo en hij snakt naar adem vooral bij hoesten. Ik vond dit zo zielig dat we gisteren naar huisartsenpost zijn geweest. We kregen te horen dat longen goed vol zaten en heeft hier ventolin pufje voor gekregen want mogelijk heeft hij astma en die arts verwijst ons ook naar onze huisarts. Zou het zomaar kunnen dat mijn kind zo ineens astma heeft? En nu moeten huisdieren dan weg moet ik andere wasmiddel gebruiken etc. Ik weet het ff niet enigste wat ik wil dat ze mijn kindje goed na kijken maar helaas mijn huisarts is ook niet altijd gelijk met doorsturen maar morgen maak ik wel een afspraak en ik eis dat mijn kindje gelijk Door kan om onderzocht te worden.

Login of registreer om te reageren
19-07-2015 om 07:02 uur

Bij zo'n jong kind kan je helemaal nog niet zeggen dat het astma heeft, hooguit dat de klachten daarbij passen. Ik denk ook dat jullie eigen huisarts je nu prima zou moeten kunnen helpen en dat een verwijzing helemaal nog niet direct nodig is. Succes ermee.

Login of registreer om te reageren
19-07-2015 om 08:36 uur

Bij een kind tot ongeveer een jaar of 6 kunnen ze de diagnose nogniet vaststellen. Kinderen hebben als ze zo jong zijn en verkouden zijn wel vaker een puf ventolin nodig om de longen wat wijder te maken. Dit komt omdat longen nog heel erg smal en nauw zijn.

Ik snap heel goed waar je tegenaan loopt. Ik ben zelf moeder van 2 kinderen. De oudste kreeg tot ze een jaar of 2 was af en toe ventolin. Erna nooit meer ergens last van. (Ze is nu 8) De jongste kreeg ook ventolin en later er een andere puf bij. Hij is nu 6 en nu worden de onderzoeken pas opgestart.

Heel veel succes en beterschap voor je zoontje.

Login of registreer om te reageren