Astma maar denk dat het hyperventilatie is?

29-07-2015 om 18:24 uur

Ik ben ongeveer een jaar geleden naar de huisarts gegaan met de klacht overmatig kortademig te zijn tijdens en na inspanning. Ik kreeg een pufje voorgeschreven en er werd gezegd dat ik inspanningsastma had.
Het pufje hielp naar mijn gevoel er goed dus heb ik er verder niet veel meer over nagedacht.
Maar de laatste tijd merk ik dat ik ook kortademig ben en een druk op mijn borst (als een strakke band om mijn borst) voel zonder inspanning.
Ook tintelen mijn lippen en neus vaak als ik kortademig ben. Ik begin nu steeds meer te twijfelen en denk dat dit eerder hyperventilatie is...

Of kan je van een astma-aanval ook gaan hyperventileren? Dat lijkt niet zo logisch...

Heeft iemand hier op opmerkingen of ideeën over?
Alvast bedankt :)

Login of registreer om te reageren
30-07-2015 om 00:26 uur

Ja dat heb ik ook, ik heb een ander soort van hyperventilatie, namelijk adem dysregulatie naast me astma.
Heel erg vervelend, maar snap hoe je je voelt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, mij is dan ook goede ademhalings oefeningen verteld. En anders via fysio. Sterkte.

Login of registreer om te reageren
30-07-2015 om 21:33 uur

Astma Rn hyperventilatie komen juist erg vaak samen voor. Ik zou even terug gaan naar de huisarts om nieuw advies.

Login of registreer om te reageren
31-07-2015 om 14:01 uur

Je kunt met astma wel juist gaan hyperventileren om het zuurstof gebrek aan te vullen..

Login of registreer om te reageren
01-08-2015 om 07:28 uur

Mask een afspraak met de longarts er bestaat een test voor. Je moet in ieder geval er naar laten kijken.

Login of registreer om te reageren