Vitamine D en Calsium

30-07-2015 om 08:31 uur

Goedemorgen,ik gebruik sinds kort,Kalcipos tablet,en ik moet zeggen, dat de benauwdheid minder wordt.Mijn vit. D waarde in het bloed,was matig te kort, vandaar,een recept van de huisarts.
Zijn er andere lotgenoten, met ervaring,van dit medicijn,dan hoor ikmheb graag.
Bvhd.

Ps.Kalcipos is een combinatie van, calsium en vitamine D.tablet.

Login of registreer om te reageren
30-07-2015 om 09:47 uur

Ik slik Divisun, dat is alleen vitamine D. Mijn bloedwaarde was veel te laag. Inmiddels wel beter maar nog niet hoog genoeg. Ik was ontzettend moe, dat is nu een heel stuk beter en ook de botpijn is weg.

Login of registreer om te reageren
30-07-2015 om 13:52 uur

Ik kan je adviseren om eens een blikje op http://www.vitamined-forum te werpen.

Wat nu bij de meeste artsen als matig tekort te boek staat is wetenschappelijk gezien gewoon een behoorlijk tekort volgens de huidige internationale normen.

Login of registreer om te reageren
23-01-2016 om 17:52 uur

Ik slik dagelijks calcium, selenium, vitamine A, C, D en E, daarnaast gebruik ik EPA en DHA visolie capules.
Dit helpt bij mij de astmaklachten te verminderen, ik wordt hier sterker van. Dit te combineren met sport beweging / fitness.

Login of registreer om te reageren
31-01-2016 om 17:00 uur

Ik heb dagelijks kalcipos-d 500mg/800 ie en 1 x per maand 100.000 ie in een ampul. Mijn vitamine D was ernstig verlaagd en bouwde niet goed op. Het heeft bij mij geen positief effect op mijn benauwdheid. Ik heb nu een slechte periode maar geloof niet dat de vitamine d medicatie daarmee in verband staat. Ik ben wel benieuwd hoe anderen dat ervaren. Weet je de gemeten waarde overigens? Het is namelijk erg belangrijk om inderdaad de nieuwe waarden te hanteren.

Login of registreer om te reageren