Augustus 2015 - Omgaan met onbegrip

03-08-2015 om 07:29 uur

Omgaan met onbegrip

Als je een ziekte hebt krijg je bijna altijd wel te maken met onbegrip. En zeker als de ziekte onvoorspelbaar en onzichtbaar is.
Gezonde mensen hebben vaak écht geen idee hoe het is om te leven met een ziekte. Daardoor houdt je omgeving niet altijd voldoende rekening met je. Dit is meestal geen onwil, ook al kan dat wel zo voelen.

Tips:
- Blijf aangeven waar je last van hebt en wat zou helpen.
- Wees concreet en bondig.
- Wees reëel in je verwachtingen naar anderen toe.
- Probeer niet boos, verongelijkt of verbitterd te reageren.

Hoe ga jij om met onbegrip in je omgeving?

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 14:06 uur

Het is wel vermoeiend om het keer op keer te moeten uitleggen maar doe je het niet los je het ook niet op. Ik denk dat het een mentaliteitskwestie is als je mensen niet corrigeert weten ze ook niet wat ze fout doen. Waar ik wel moeite mee heb is dat jij het altijd moet doen, ik ben ook niet onaangenaam tegen andere mensen of ze nou dik dun mooi of lelijk zijn. Ik zou graag een tip hebben!!!
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
04-08-2015 om 16:46 uur

hallo Daysy,
moeilijk zoiets aankaarten. IK heb maar een paar mensen op de hoogte gesteld dat ik longemfyseem heb ,maar heb het er verder nooit over.Mensen zijn druk met zich zelf en hebben er ook geen belangstelling voor.Dat maakt het wel moeilijker allemaal maar ik wil het ook niet aan ze opdringen.Mensen die onaangenaam zijn kan je beter mijden of het gewoon tegen ze zeggen dat je het niet prettig vindt dat ze zich zo gedragen.
fijne dag Jopie

Login of registreer om te reageren
07-08-2015 om 20:01 uur

Het blijft lastig, vooral in je directe omgeving. Het maakt dat je je erg eenzaam voelt.

Login of registreer om te reageren