aanslag op tanden door de medicatie

03-08-2015 om 17:13 uur

vanmiddag was ik even bij de tandarts, en gaf ik aan dat ik sinds een half jaar gele tanden heb gekregen. gelukkig kon de ta ze weer wit poetsen.
Nu heb ik afgelopen half jaar zytromax, veel datarin en een paar weken pyrio aid gehad, en de ta gaf aan dat dit goed kon komen van de medicatie.

wie herkent dit 'probleem'.

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 17:21 uur

Zytromax is ab, als ik me niet vergis?

Wat ik wel weet van toen ik vorig jaar een week lang een ab kuurtje had, die ik zelf wel op moest lossen, was dat ik na die week echt gele tanden had (en ik had echt niet slecht gepoest die week). Toen ik gestopt was, waren ze na 1 à 2 weken wel weer wit gepoetst.
Dus misschien dat het daar (gedeeltelijk) weg kan komen?

Met de rest van de dingen die je noemt heb ik geen ervaring.

In ieder geval fijn dat de ta ze weer wit kon poetsen, maar het zou fijn zijn als het niet nodig was ;)

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 17:41 uur

Ja!! Had ik ook, nu gebruik ik geen zytromax meer en mn tanden blijven netjes van kleur!
Gebruikte in de zytromax-tijd van die white tandpasta en dat werkte goed. Een idee mn voor je?

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 17:42 uur

t is idd een probleempje van niks, als de ta het gebit weer wit kan maken, en er geen gaatjes door ontstaan.
t is alleen zo gek dat ik er nu last van heb en er nog nooit last van gehad heb. en we denken dat het van een van eerder genoemde medicatie komt.... al staat het bij zthromax en dactarin niet in de bijsluiter.
Perio aid wel, maar dat heb ik maar kort gehad.....

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 17:46 uur

Het is idd gek, zeker omdat het niet in de bijsluiter staat.

Bij de amoxy (die ik toen had) stond het er wel bij, maar eigenlijk specifiek voor kinderen genoemd.
(Nu ben ik wel geen oud omaatje, maar ook beslist geen kind meer :p ).

Edit: Als het echt van de perio-aid komt, zo ik het wel heel snel vinden, die heb je voor zover ik meegekregen heb echt maar heel kort gebruikt. En dan zou het ook echt in die tijd ontstaan moeten zijn.

Het zou fijn zijn als je de oorzaak te weten komt, succes met zoeken ;)

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 17:55 uur

Het is wel een probleem van niks op zich, maar vond t echt naar om met die aanslag op mn tanden rond te huppelen. Niks in vergelijk met de lichamelijke klachten en ongemakken, maar wel sociaal zeg maar....

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 18:20 uur

Ik heb het ook altijd en naar mijn idee is het ook gewoon van mijn puffers.

Amoxicilline is heel slecht voor je tanden. Staat ook in de bijsluiter. Ik kreeg er een vieze laag van op mijn tanden die er niet af te poetsen was. Van mondspoeling kreeg ik bruine vlekken en daarom ben ik daarmee gestopt.

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 18:46 uur

Milly, ik vind het idd ook niet mooi. Blij dat de ta het er van af kon poetsen (ik kan het zelf er vanaf halen met mijn nagel, whahaha)

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 21:51 uur

Hallo Emsepems,

Op de onderstaande site wordt de verkleuring als zeldzame bijwerking genoemd van de tandpasta perio-aid. En gelukkig kan de tandarts of mondhygiëniste het weer reinigen.
www.tandonline.nl

Misschien was dit bij jou ook het geval. Ik hoop dat je geniet van je heerlijk schone en weer witte gebit.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren