V: wat te doen ?

30-08-2015 om 17:06 uur

Hoi
Ikheb al enige tijd astma .
Ook heb ik vorig jaar 4 longembolie's gehad, ik ben drager van factor 5 leiden ( daar komt waarschijnlijk de astma van)
Maar ik blijf benauwd en heb soms erg pijn op mijn borst en tussen mijn schouder bladen.
Een paar dagen geleden kreeg ik het zo benauwd dat ik niet meer kon praten en heel bang werd.
Ik heb toen 2x atrovent genomen terwijl ik ook seebri en flixltide gebruik.
Ik heb al wat verschillende soorten puffers gehad.. atrovent salbutamol, ventoli en nu seebri..
In het begin werkten net super de seebri maar nu niet meer. Alles lijkt maar kort te werken .
Ik hoest nog stedds mst slijm.. ik sport leef gezond maar ik raak steeds sneller buiten adem.
En zodra ik ga liggen krijg ik pijn en hartkloppingen en begint meestal ook de benauwdheid.

Ik moet vrijdag weer naar de longverpleegkundige in het ter gooi .
Heeft iemand tips of advies ? Zal heideheuvel een optie zijn ( ik weet niet precies wat dat is )
Ze had het over waarschijnlijk prednison alsde seebri niet voldoende zou werken.. maar dat zie ik niet zitten..
Groetjes brenda van den hoek

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
31-08-2015 om 15:25 uur

Geachte Brendasmurf,

Advies om uw longfunctie te laten blazen bij uw longverpleegkundige. Wellicht is het verstandig dat de arts even meekijkt. Bij problemen van deze aard, kan natuurlijk ook bekeken worden of er nog andere astma uitlokkende prikkels zijn en of er niet nog een ander probleem speelt.

Mocht dat niet zo zijn, dan is longrevalidatie in Heideheuvel (een revalidatiecentrum) wellicht een heel goed idee. Daar werken meerdere longartsen, die gericht zijn op optimale revalidatie.
Met vriendelijke groet,

S.M. de Hosson
longarts

Login of registreer om te reageren