Vliegen na longembolie

01-09-2015 om 18:55 uur

Hallo, ik heb in januari dit jaar meerdere grote longembolieën gehad aan beide longen. Daarvoor heb ik 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en kreeg direct Fenprocoumon en Fraxodi toegediend. Toen ik eenmaal goed ingesteld was kon ik met de Fraxodi stoppen. De internist heeft mij verteld dat ik een jaar antistolling moet gebruiken en daarna dus zou mogen stoppen. (dat zou eind dit jaar zijn). Nu heb ik het plan om in februari 2016 (dan ben ik dus waarschijnlijk gestopt met de antistolling) een verre reis naar Thailand te maken. Ik vraag me af hoeveel invloed dit ziektebeeld heeft op een lange vlucht. Mag je dan wel vliegen en zo ja moet je dan iedere 2 uur "de benen gaan strekken" ? Of is het misschien handiger als ik wat langer door zou gaan met de antistolling?
Ik moet erbij vermelden dat ik een kleine 30 jaar geleden ook al eens een longembolie heb gehad. (na een operatie). Heb ik dan aanleg hiervoor?
Ik wil binnenkort tickets gaan boeken maar wil eerst zeker weten of je in deze situatie überhaupt wel mag vliegen.

Login of registreer om te reageren
02-09-2015 om 04:43 uur

Ik zou dat met je arts overleggen

Zelf in juli 2012 diep veneuze trombose gehad
En ik gebruik nog steeds anti stolling en mag tot heden niet vliegen

Login of registreer om te reageren