astma en haarspray

30-09-2015 om 07:42 uur

Ik merk dat ik (ook) reageer op haarproducten. Iemand tips? Ik zag Sifra haarspray zonder drijfgassen en parfum, iemand ervaring hiermee? Taft haarmousse zonder parfum heb ik geprobeerd maar die plakt.

Login of registreer om te reageren
30-09-2015 om 07:52 uur

De andrelon spray met bamboe ging bij mij altijd goed als ik in een goed geventileerde ruimte spray en me niet al slecht voel. Nu gebruik ik meestal wax.

Login of registreer om te reageren
30-09-2015 om 08:31 uur

Ik gebruik bijna dagelijks een beetje haarspray en loop meteen weg bij de nevel vandaan.
Meestal gaat het gewoon goed, geen last. Maar er zijn wel periodes, zoals laatst toen ik snipverkouden was, dat het wel teveel prikkelt en dan neem ik mijn weerbarstige haar maar even voor lief.

Login of registreer om te reageren
30-09-2015 om 17:13 uur

Ik houd mijn haarspray ook altijd tot het laatste wat ik moet doen in de badkamer, houdt dan mijn adem even en en ga meteen uit de badkamer. A ders gaat het mis. Dat geldt trouwens ook voor andere producten in een spuitbus. Deo enzo is vervangen door rollers, maar voor haarspray vind ik geen alternatief. Doe het gelukkig niet elke dag op.

Login of registreer om te reageren
30-09-2015 om 17:20 uur

Nee hoor ik gebruik geen spuitbussen meer. Ik kijk wel, met water ofzo en verder heb ik gelukkig makkelijk haar.
En als k echt heel netjes moet zijn, gebruik k een beetje gel van de kids. Gaat ook prima!!

Login of registreer om te reageren
01-10-2015 om 11:06 uur

Ik gebruik ook weinig haarproducten maar we hebben volgende week een bruiloft en wil daarvoor mijn haren netjes laten doen bij de kapper. Echter, de kapper heeft vorige keer producten gebruikt en daar bleef ik last van hebben ook van de geur toen ik al weer thuis was. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief. Ik zie ook van Eubiona een haarspray zonder parfum en drijfgas.

Login of registreer om te reageren
01-10-2015 om 11:50 uur

Nathalie, heb je al contact gehad met de kapper hierover? Ik mag toch aannemen dat je niet de eerste zal zijn bij n kapper die last heeft van geuren? Mss hebben ze zelf al wel n oplossing voor jou!

Login of registreer om te reageren
01-10-2015 om 17:24 uur

Ik gebruik zelf nooit haarspray, ik heb daar echt last van. Deo gaat in goede periodes wel goed, maar haarspray is toch net nog wat erger.
Ik heb zelf, voor als het netjes zit, een spray van andrelon, het is een combi tussen verzorgende spray en een soort van niet heel stevige haarlak die makkelijk uit te kammen is. Het is speciaal voor krulhaar, dus niet voor iedereen. Het zit ook niet in een spuitbus, maar in een sprayflesje. Zal zo wel even kijken naar de echte naam. Er zit wel een geurtje aan, dus als je daar helemaal niet tegenkan is het alsnog niets ;)

Mijn moeder gebruikt wel haarlak, zij gebruikt die van andrelon, dat gaat redelijk. Maar ik vraag haar wel om pas nadat ik klaar ben te sprayen.

Het heet Perfecte Krul Booster Spray en op de site staan volgens mij wel soortgelijke producten zonder drijfgas, maar wel met geurtje (denk ik). Met die producten heb ik zelf geen ervaring, maar ik kan me voorstellen dat deze ook niet de stevigheid van haarlak geven.

Login of registreer om te reageren
11-10-2015 om 11:43 uur

Ik gebruik ook weinig haarspray
Ik ggebruik wel eens mousse van andrelon en dan föhnen in model met warmteborstel, dan heb je mminder dampen

Login of registreer om te reageren
25-11-2015 om 13:16 uur

Kapper deed er een beetje makkelijk over vond ik.
Ik heb inmiddels een haarspray besteld zonder drijfgas van het merk Eubiona. Dat ging redelijk. Zat wel een geur aan, al was het wel natuurlijk.

Login of registreer om te reageren
25-11-2015 om 14:39 uur

Taft staat erom bekend dat het erg plakkerig is en uiteindelijk ook slecht uit je haren te wassen valt.
Ik gebruik de blauwe sprayflacons van AH.
Dit is dus gewoon een sprayflesje dat geen enkele drijfgas of hulpmiddelen bevat.
Beter voor het milieu en voor je gezondheid.
Enige is wel dat ik altijd probeer te voorkomen in de nevel van haarlak of een ander product te gaan staan omdat de nevel vaak de meeste problemen geeft.

Login of registreer om te reageren