heideheuvel of beatrixoord

19-11-2015 om 19:18 uur

Vandaag bij de longarts geweest en ze wil dat ik ga nadenken over longrevalidatie.
Haar eerste keus is heideheuvel. Dit is echter voor mij best ver weg zo'n 200 km. Ik woon op nog geen 20 km van beatrixoord. Volgens longarts zou heideheuvel beter zijn en beatrixoord tweede keus. Binnenkort gesprek met longverpleegkundige hierover. Ik heb twee jonge kinderen en een man die in ploegen werkt. Hoe moet ik dat allemaal gaan realiseren.
Als ik geen kinderen had gehad dan hoefde ik er niet eens over na te denken.
Ik wil graag verder met leven ipv stand overleven wat ik nu doe.
Ik schrijf het hier op in de hoop ervaringen te lezen om de beste keus te maken. Ik heb wel al veel positieve berichten over heideheuvel gelezen.

Login of registreer om te reageren
19-11-2015 om 23:49 uur

Hoi toosje

Ik heb met beide geen ervaring maar ik zit net als jouw in t zelfde schuitje.
9 dec heb ik een gesprek met een longrevalidatie arts in breda.
Ik heb ook 2 kids 1 van net 7 en de oudste word in februari 10.
T is allemaal moeilijk en dubbel.
Samen met mijn man heb ik de keuze gemaakt helemaal voor de revalidatie te gaan. Nu gaat het zo slecht dat de kids ook niks aan me hebben.
Ik wens je heel veel sterkte met de juiste beslissingen nemen.
Liefs ingrid

Login of registreer om te reageren
20-11-2015 om 09:48 uur

Hoi Toosje,
Vorig jaar heb ik gerevalideerd. De longarts wilde me graag naar Hornerheide, doordat dat verder weg was, dacht ze dat ik me dan beter op mezelf kon richten. Heb uiteindelijk gekozen voor Dekkerswald, dat is bijna om de hoek. Geen spijt van gehad, de dagen dat ik daar was, waren zo gevuld dat ik echt wel aan mezelf heb gewerkt. Ik heb een dochter op de basisschool en alles is goed gegaan.
Ik zou vragen waarom de longarts Heideheuvel beter vind, alleen beter is zo vaag.
Sterkte met je beslissing!

Login of registreer om te reageren
20-11-2015 om 20:48 uur

Beste Toosje heftig revalideren met 2 jonge kinderen maar las je verhaal en ik dacht ga toch even reageren mijn moeder is meerdere keren opgenomen geweest in Heideheuvel en ik kan alleen maar tegen je zeggen DOEN........natuurlijk is het zo moeilijk om je kids achter te laten maar je hebt er zoveel aan en je knapt er zo van op.......vooral de 1 ste keer dat mijn moeder was opgenomen ik Heideheuvel daar heeft ze zoveel baat bij gehad......ik wens je veel succes met het maken van je keuze en sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
20-11-2015 om 20:55 uur

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk ook dat ik het moet doen. Ik wil weer regie op mijn leven. Nu een jaar ziek en daarvoor gewoon gezond. Vanaf mei niet meer mijn werk in de gehandicapten zorg kunnen doen behalve administratie. Geen energie meer om wat met de kids te doen. En mijn grote hobby paardrijden ook niet. Mijn paard wordt door iemand anders verzorgd.
Mijn man vindt dat ik het moet doen. Het zal een hoop geregel worden maar het zou kunnen.
Maandag eerst gesprek longverpleegkundige hierover.

Login of registreer om te reageren
20-11-2015 om 21:16 uur

Misschien heeft je man recht op zorgverlof of ouderschapsverlof? Sommige ziektekostenverzekeraars hebben geloof ik ook wel opties voor opvang. Je kan nu nog switchen voor komend jaar.

Login of registreer om te reageren
20-11-2015 om 23:28 uur

Grappig zal ook erg longarts afhankelijk zijn want ik ben juist naar Beatrix geweest terwijl heideheuvel dichterbij Was :)

Login of registreer om te reageren
21-11-2015 om 10:24 uur

Zal het zijn zodat je echt van huis bent en helemaal kunt gaan voor de revalidatie?
Het houdt me wel erg bezig. Ene moment denk ik ja en zo gauw mogelijk en andere moment ben ik er vooral verdrietig om mijn kids te moeten missen. Ze zijn 4 en 6 jaar.

Login of registreer om te reageren
21-11-2015 om 14:31 uur

@toosje denk dat je longarts kiest voor verder weg van je huis. je kan dan echt richten op je eigen herstel.
het is zwaar maar het levert je wel heel veel op voor jou en gezin.

Ik heb zelf op heideheuvel gezeten voor 3 maanden.

Login of registreer om te reageren
21-11-2015 om 17:54 uur

Ik denk het ook pucky. Denk als ik echt eerlijk er naar kijk dat het voor mij goed zou zijn. Ik heb graag touwtjes in handen en loop mezelf voorbij. Poliklinisch zal voor mij zijn tussen de bedrijven door.
Hoor van veel mensen dat het echt goed werkt. Dat stemt me wel positief. Lees ook de verhalen hier. Denk dan wel... zo erg heb ik het toch niet? Toch word ik ernstig beperkt in mijn dagelijks leven en dat moet anders kunnen.
Vanmiddag paar uurtjes gewerkt en nu op bed om bij te komen. Ik krijg zelfs hoestbuien en benauwdheid als ik druk doe met praten en lachen.

Login of registreer om te reageren
21-11-2015 om 17:58 uur

Mijn man staat er overigens ook achter. Hij ziet natuurlijk mijn dagelijkse worsteling. We hebben al bedacht dat hij misschien die periode tijdelijk uit de ploegen gaat. Zijn zorgverlof heeft ie al op vanwege mijn ziek zijn. Ik heb al twee mensen die betaald kunnen oppassen. Financieel zal het gevolgen hebben maar dat kunnen we die drie maand wel dragen. Heb het er ook voor over omdat ik zo graag weer verder wil.

Login of registreer om te reageren