Camy

26-11-2015 om 19:23 uur

Hallo allemaal, Ik ben Camy 55 jaar, heb COPD en woon in Leiden. Ik gebruik s 'nachts zuurstof 1,5 l, maar sinds kort heb geregeld overdag ook benauwd en begin moeite te hebben om alles alleen nog goed te regelen. Ik woon alleen. Hoe regelen jullie zelf alles nog?

Login of registreer om te reageren
28-11-2015 om 17:58 uur

hallo camy

alles op je eigen tempo doen en luister naar je lichaam, het is niet meer zoals
voorheen dat je alles op 1 dag kan doen, maar verdeel je werkzaamheden.
succes

Login of registreer om te reageren
29-11-2015 om 12:54 uur

Yvon61
Dankjewel voor je reactie!
Ik start vol goede moed met dagelijkse dingen te doen, maar heel snel verzwakt de energie en ik raak gewoon gefrustreerd omdat ik de kracht en energie niet meer vind......hoop dat ik gauw in staat bent om mijn werkzaamheden te verdelen.
Het voel heel fijn om een bericht te ontvangen van iemand die hetzelfde meemaakt.
Dank!
Groetjes,
Camy

Login of registreer om te reageren
29-11-2015 om 15:31 uur

Hallo camy
Begrijp alles wat je zegt en weet wat je voelt. Het is het allermoeilijkste om heenreis te doseren zodat je de dag door komt. Dat vereist best veelzelf discipline en daarbij komt natuurlijk de acceptatie bij dat heb ik het allermoeilijkste gevonden. Ga je ook naar de longfysio, daar leer je ook goed naar je lijf te luisteren. Als je wat wilt weten gewoon vragen hoor er is altijd wel een gewillig oor .
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
01-12-2015 om 18:55 uur

Hallo Daysy,
Mijn dank voor je reactie goede raad en begrip! Ik hoop dat ik snel kan leren met mijn beperkingen omgaan en niet meer zo gefrustreerd te zijn.
Ik ben nog niet naar de longfysio geweest maar ik zal gauw een afspraak maken.
Groetjes,
Camy

Login of registreer om te reageren
02-12-2015 om 21:33 uur

@ Camy probeer via je longarts longfysio te krijgen in Leiden zijn wel een paar goeie waar ze longspecialiteit hebben. Je zult er best van opknappen en goed leren er mee om te gaan meestal heb je dan ook fysio in een groep er is altijd wel iemand waar het mee klikt, best goed voor je denk ik. Veel succes
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren