Hallo Allemaal

27-11-2015 om 11:07 uur

Ik ben Dea,49 jaar,en sinds kort de diagnose COPD , erg schrikken,,je leven staat ff op zijn kop,ben nu bezig met stoppen met roken,,valt niet mee,maar doe het goed.
Je moet dit wel een plek geven in je leven.

Wie heeft een tip?

Login of registreer om te reageren
27-11-2015 om 17:38 uur

Hallo Dea,
Ja het is schrikken als je dat te horen krijgt.
Ik kreeg dit zelf een half jaar terug, ook zo plompverloren te horen en dat ik 16uur aan de zuurstof moet.
Het enige waar ik al 12 jaar vanaf ben, is roken.
Wat ik in dit half jaar veel heb gedaan, is veel hierover lezen op het forum.
Ik ben vandaag naar de longarts geweest en die was heel erg tevreden.
Ik ben van 4 gold na bijna 3 gold gegaan en ik hoef alleen s'nachts zuurstof nog te hebben.
Het advies wat ik je kan geven, stop en ga nooit meer roken, volg op wat de longarts zegt en laat je invormeren bij het forum.
Er zijn hier vele deskundig onder de leden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt aan mijn ervaring.
Groetjes en heel veel sterkte met het stoppen
met roken.

Login of registreer om te reageren
27-11-2015 om 21:06 uur

Hallo Dea, ja daar schrik je zeker van. Probeer zeker te stoppen want is zeker niet goed.,ik heb ook gold 4 en al bijna een jaar altijd zuurstof dag en nacht. Hier kom ik niet meer vanaf. Ben ook 2 1/2 jaar geleden gestopt met roken.
@Shadow, toch fijn dat jij nog van 4 naar 3 gegaan bent en alleen 's nachts zuurstof hoeft. Bij mij gaat het steeds achteruit, dat voel ik wel dus kom niet meer van de zuurstof af, maar ben er nog.
Groetjes van mij

Login of registreer om te reageren
28-11-2015 om 13:18 uur

Hallo ik heb zelf copd gold 3 en hartfalen, moet 24 uur zuurstof , doe veel bewegen , en rook al 9 jaar niet meer ( heb 40 jaar gerookt ) achteraf stom he , vind het leven nu weer fijn , dus zet door en laat je NIET kisten door een sigaret. Heel veel STERKTE .
Groetjes triz =D>

Login of registreer om te reageren
28-11-2015 om 13:35 uur
Reactie op Shadow