Ziekteverzuim door astma en school

15-12-2015 om 12:29 uur

Lieve ouders,
Ik zoek steun en dezelfde ervaringen in de houding van school naar kinderen met astma. Waar ik tegen aan loop, mij aan erger en/of moedeloos van wordt; uitleg medicijenen, periodes astma en ziekteverzuim(ochtend slechter-middag hersteld en naar school)....de vermoeidheid en gebrek aan eetlust, de ontkenning v.d. huisarts. " Er is toch passend onderwijs ?" Of moet ik nu een perfect functionerend mensje afleveren op school........???
In mijn omgeving kan ik al deze gevoelens niet delen, dus misschien kunnen wij ouders elkaar meer steunen, wij zijn immers ervaringdeskundige als het om onze kinderen gaat, toch!.
Ik kijk uit naar jullie reactie, dag.

Login of registreer om te reageren
23-12-2015 om 13:49 uur

Mijn meisje gaat pas in september naar school, nu gaat ze 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Ik moet haar regelmatig afmelden, maar kan altijd ruilen en er is veel begrip. Ik merk eerder aan andere mensen om me heen dat ze het niet snappen. "Ach, daar groeit ze wel over heen" en "over een jaar is ze al veel minder ziek". Goed bedoeld en misschien is het wel zo, maar ondertussen zit je er mee.
Heb je al overwogen om een andere arts te raadplegen? Mijn dochter is verwezen naar een kinderarts toen ze 5 maanden oud was en sindsdien zijn we daar onder controle. Ik ervaar niets anders dan begrip van de artsen en vooral ook de geruststelling dat ik niet een "typische overbezorgde moeder" ben.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren