morfienepleisters

28-12-2015 om 00:15 uur

hallo
wie heeft ervaring met morfinepleisters mijn man heeft momenteel 125 mg ik ontdek gekke vreemde dingen met hem met momenten zijn er dingen die echt wel wat beangstigend zijn daarom de vraag hier wil graag de voor en de nadelen horen maakt echter niet uit vermits ik het moeilijk kan verwoorden wat ik ervaar hier
groetjes

Login of registreer om te reageren
30-12-2015 om 13:18 uur

Mijn stiefmoeder heeft op haar sterfbed morfinepleisters gehad. Heel akelig, maar dat was misschien ook omdat we wisten dat het einde daarmee nog dichterbij was. Ze kreeg halucinaties, soms hele fijne, maar soms ook beangstigende. Ze sliep veel meer en haar pijn was eindelijk dragelijk. Voordeel: mits juist gedoseerd maakt het pijn dragelijk. Nadeel: met name voor de omgeving is het lastig omdat morfine iemand compleet kan veranderen en diegene ook niet altijd meer bereikbaar is. Dat is tenminste mijn ervaring en die van mijn vader. Heel veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
18-03-2016 om 09:20 uur

ik las je bericht ik heb al 2 jaar morfinepleisters voor de pijn en benauwdheid.
ik fuctioneer niet zo goed meer met mijn copd fase 4
dus vaak heel benauwd zuurstof aan huis pleisters voor de pijn die ik heb van ingezakte wervels
eerst kreeg ik ook 12,5 mg tegenwoordig zit ik aan 50 mg
ik ben niet verward of zo merk er niets van wat veranderd is
om de dag moet ik een pleister plakken dan is het een verademing als ik hem op heb geplakt
hoop dat ik angst een beetje weg heb kunnen nemen
gtoetjes Muffin

Login of registreer om te reageren
25-05-2016 om 17:28 uur

Mijn moeder heeft morfine gebruikt en raakte in een delier.
Ze hoorde en zag dingen die anderen niet horen en zien.
Mijn oma had hetzelfde op morfine.

Login of registreer om te reageren
25-05-2016 om 17:33 uur

Ik had het ook, dat ik vorig jaar morfine kreeg in het ziekenhuis. Het was omdat een mede patient hierover begon, toen durfde ik het ook te zeggen.

Login of registreer om te reageren
25-05-2016 om 18:48 uur

Voor morfinepleisters zijn vervangende middelen wanneer men er niet goed tegen kan. Bijvoorbeeld fentanyl pleisters.
Overleg met de arts. Lukt het niet om een goede pijnstilling te bereiken dan kan er advies gevraagd worden bij een pijnpoli of pijnteam.

groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
26-05-2016 om 18:39 uur

ze hebben in het ziekenhuis begin deze maand de morfinepleisters opgedreven naar 175mg daar voor kreeg de man 150mg maar was niet voldoende meer door dat hij zo pijn bleef houden nu werken die zeer goed

Login of registreer om te reageren