HELP, foradil van de markt, nu atimos

11-01-2016 om 14:25 uur

Ik gebruik al jaren foradil-12, 4-8 pufjes daags.
vandaag belde de apotheek dat de foradil van de markt gaat, en ik nu atimos krijg.
Nu heb ik een paar jaar eerder atimos gekregen en kreeg daar heftige hartkloppingen van. erg eng.
Volgens de apothekers assistent, die de fabrikanten van foradil en atimos heeft gebeld kan dit niet, het is precies hetzelfde, ook de hulpstoffen.
Mijn ervaring is anders, en nu belt morgen de apotheker mij terug.

wie heeft ook gehoord dat foradil van de markt gaat?
en wie heeft ook nare bijwerkingen van de atimos?

Login of registreer om te reageren
11-01-2016 om 15:13 uur

Ik heb precies hetzelfde gehad van de atimos, enorme hartkloppingen. En idd ook hetzelfde verhaal dat het eigenlijk niet kon omdat het exact hetzelfde was. Maar toch gewoon weer foradil gekregen.

Heb zelf nog niet gehoord dat de foradil van de markt gaat, hoop het eigenlijk niet....

Login of registreer om te reageren
11-01-2016 om 15:44 uur

Ik gebruik ook foradil-12. Heb een keer atimos gehad maar weet zo niet meer waarom ik naar de apotheek geweest ben om weer foradil te krijgen. Tja foradil bevalt en hoop ook niet dat die uit de handel gaat ondanks dat ze beweren dat foradil en atimos hetzelfde zijn en van dezelfde fabrikant.

Login of registreer om te reageren
11-01-2016 om 15:50 uur

eliza en koe, bedankt voor jullie reacties

eliza, atimos en foradil komen niet van dezelfde fabrikant.

Login of registreer om te reageren
11-01-2016 om 16:08 uur

Emsepems tegen mij is toen gezegd van dezelfde fabrikant tja..weet ik veel ik wou die atimos om een of andere reden niet hebben en ze konden me vertellen van weet ik veel ik kreeg uiteindelijk toch gelukkig mijn foradil terug. En ik heb echt nog niet gehoord dat foradil van de markt gaat maar goed ben begin nieuwe jaar ook nog niet bij de apotheek geweest.

Login of registreer om te reageren
11-01-2016 om 16:14 uur

Haha Elize, mijn apothekers assisent heeft beide fabrikanten gebeld zei ze.
maar net als jij weet ik ook niet veel ;-) geloof ze of hun blauwe ogen :-)

Login of registreer om te reageren
11-01-2016 om 19:51 uur

Als ik het goed begrijp is alleen de aerosol uit de handel genomen. Kijk hier voor meer informatie. Daar zie je ook dat Foradil van de fabrikant Novartis is en Atimos van Chiesi.

Ik heb ooit per ongeluk een poederinhalator van foradil meegekregen (met losse capsules) en er is ook een novolizer van. Als je niet goed reageert op atimos en niet perse een aerosol wil, kan dat nog een optie zijn.

Login of registreer om te reageren
11-01-2016 om 19:55 uur

bedankt voor het meedenken Daantje!
morgen belt de apotheker mij, en dan gaan we ook deze opties bespreken

Login of registreer om te reageren
11-01-2016 om 20:41 uur

Tja dat wordt voor mij dus ook kijken van wat dan wel!

Login of registreer om te reageren
12-01-2016 om 15:43 uur

Net weer even met de apotheek gebeld, en gelukkig krijg ik nu nog voor 3 maanden foradil.
De apotheker zou er vandaag zijn, maar was er niet. Waarschijnlijk belt hij mij nu morgen over de andere eventuele opties

Login of registreer om te reageren
12-01-2016 om 21:27 uur

Sterkte Ems en anderen.

Zelf vindt ik dat de apothekers en de farmacie vaak een "loopje" nemen of ons niet echt serieus nemen we zijn melkkoeien ... cashcows die alleen maar omzet voor hun genereren. Ze lijken zo vriendelijke en consument gericht maar dit is gewoon schijn in mijn ogen. Natuurlijk ben ik zelf ook zo medicijn afhankelijk en heb ook last van al die verschillende merken en geloof er allemaal niks van, ze kunnen vaak niet hetzelfde zijn omdat alles op medicijn patenten berust, zelfs als het patent verlopen is.

Login of registreer om te reageren