MRSA drager

28-01-2016 om 15:09 uur

Beste longarts

Ik ben MRSA drager en er zijn geen behandelopties meer helaas. Ik ben tevens een ernstige astma patient met dagelijks Prednison en zuurstof gebruik.

Mijn vraag: ik ben naarstig op zoek naar informatie over MRSA de mate van besmettelijkheid en hoe om te gaan hiermee. Het is een duistere wereld vol onzekerheden.

Longmaatjes, waaronder mijn beste vriendin, wordt afgeraden mij te zien, want MRSA brengt haar kans op transplantatie in gevaar ( ze heeft erfelijk longemfyseem).

Denkt u niet dat ik niet probeer om aan informatie te komen, ik zoek een patiëntenvereniging, heb maatschappelijkwerkster van mijn ziekenhuis ingeschakeld, de ziekenhuishygienist, mijn infectioloog en mijn longarts.

Ja een weg zoeken om gewoon verder te leven is heel kort door de bocht, mijn man was ook besmet, maar is er gelukkig vanaf. Mijn kinderen waren schoon, maar die wil ik niet alsnog besmetten (dochter is net arts).

Het medisch trainingscentrum waar ik trainde is in overleg of ik daar nog kan komen, maar waarschijnlijk kan dat ook niet meer.

Heeft u nog tips of suggesties of de juiste weg naar iemand met veel expertise op dit gebied.

Een moedertje, die zich ook veel zorgen maakt over hoe en wat als ze een omaatje gaat worden.

Login of registreer om te reageren
02-02-2016 om 10:06 uur

Beste Moedertje,

We kunnen ons voorstellen dat je op zoek bent naar informatie. Graag verwijzen we je voor goede informatie door naar het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu). Zij hebben uitgebreide informatie op de website staan over MRSA, o.a. over hoe je anderen kunt besmetten en wie er extra risico lopen.

Hierbij de link: http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Veelgeste…

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
02-02-2016 om 12:11 uur

Dit is jammergenoeg wel informatie die ik zelf allang gevonden heb. Mijn vragen gaan dieper. Over besmetten anderen en je gezinsleden en het omgaan als drager van mrsa met baby's enz enz. Vivisol de bekende zuurstofleverancier wil hier niet eens meer binnenkomen. Het voelt voor mij alsof ik 1 of andere zeer ernstige SARS besmetting heb. De MRSA zit helaas ook in mijn longen.

Misschien toch mijn vraag weer op het topic van de longarts zetten. Want waarom raden longartsen patienten af om mij te ontmoeten?

Een bezorgd moedertje

Login of registreer om te reageren
02-02-2016 om 12:59 uur

Kan je geen contact opnemen met het RIVM en daar je concrete vragen neerleggen?

Login of registreer om te reageren
05-02-2016 om 20:54 uur

Ach, ik voel met u mee, het moet vreselijk zijn om een ieder die je lief hebt niet te kunnen knuffelen of te omhelzen. Ik hoop dat u snel te weten komt hoe u hier mee om moet gaan en wens u veel sterkte.

Login of registreer om te reageren