Plakproeven

01-02-2016 om 20:39 uur

Hallo mensen,

Ik ben hier nieuw op het forum. Ik wilde graag weten of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de plakproeftest.

Ik heb 1,5 week geleden een plakproeftest op mijn rug gehad, waar een nikkelallergie en haarverf allergie uit kwam. Nu een 1,5 week later heb ik nog steeds lelijke donkere verkleuringen waar de plaktest op zat. Ik maak me nu heel erg veel zorgen of dit pigmentverkleuringen zijn of littekens? Heb t ziekenhuis ook al gebeld, en ze vinden t erg raar. Zijn er hier mensen met deze ervaring? Ik maak me namelijk erg veel zorgen.

Liefs mij

Login of registreer om te reageren
02-02-2016 om 16:33 uur

Hoi lady112
Ik heb er ook geen ervaring mee maar het lijkt me beter dat je contact opneemt met je behandelend arts. Het kan ook iets anders zijn een samenloop van omstandigheden dit is voor niemand te bepalen. Succes
blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
02-02-2016 om 19:29 uur

ik had de plakproef op de rug ivm allergie voor tandartsmiddelen. uiteindelijk kwam er niets uit en is het advies om bij een behandeling prednisolon te nemen

Login of registreer om te reageren
02-02-2016 om 19:31 uur

zo het niet iets van een irritatie/ blauwe plek kunnen zijn. ik zou me nu niet zoveel zorgen maken.
foto maken van je plek, over een maand nog eens kijken en is de plek niet veranderd dan weer overleggen met het ziekenhuis. dat zou ik doen

Login of registreer om te reageren
02-02-2016 om 19:37 uur

Van nikkelhoudende sieraden kan je toch ook zwarte plekken op je huid krijgen als je ze draagt. Zou het niet gewoon zoiets kunnen zijn?

Login of registreer om te reageren
02-02-2016 om 19:55 uur
Reactie op Daantje

Van nikkelhoudende sieraden kan je toch ook zwarte plekken op je huid krijgen als je ze draagt. Zou het niet gewoon zoiets kunnen zijn?

Maar na een paar x douchen zijn de plekken waar de plaktesten nog steeds donker :( het zou dan op zn minst door t wassen wel weg moeten trekken

Login of registreer om te reageren
02-02-2016 om 19:57 uur
Reactie op emsepems

zo het niet iets van een irritatie/ blauwe plek kunnen zijn. ik zou me nu niet zoveel zorgen maken.
foto maken van je plek, over een maand nog eens kijken en is de plek niet veranderd dan weer overleggen met het ziekenhuis. dat zou ik doen

Nee, het zijn iig geen blauwe plekken. Ze zijn echt donker. Ik wacht dan nog even af :( dacht misschien zou er wel iemand zijn die dezelfde ervaring heeft

Login of registreer om te reageren
02-02-2016 om 21:56 uur

Ik zou het even de tijd geven om te herstellen.
Het kan zijn dat je rug donkere plekken heeft van contactirritatie zoals bij nikkelallergie of dat je op een andere manier een reactie hebt gekregen met je huid.
Daarbij is 1,5 week na de plaktest nog erg kort om te spreken over littekens als er al verwondingen zijn geweest.

Ik heb zelf de plaktest ook gehad, kwam uit dat ik op enkele parfumcombinaties reageer en op de lijmstof in de pleister zelf en op latex.
Gevolg was dat ik behalve op enkele parfumcombinaties dus voornamelijk reageerde op de pleisters en dus een knalrode rug had die 2 weken nodig had om weer te herstellen(met behulp van anthistamine).

Ik herken je verhaal trouwens niet.

Login of registreer om te reageren