Hallo allemaal

05-02-2016 om 21:11 uur

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het longforum! Ik heb een 5 jarige dochter die zeer ernstige astma heeft die niet onder controle is. We zijn al vanaf haar geboorte met haar aan het tobben. Tussen het eerste en het tweede levensjaar heeft ze maandelijks in het ziekenhuis gelegen met een astma aanval. Inmiddels zijn we onder behandeling in het Sofhia en zijn we heel wat stootkuren prednison en antibiotica kuren verder. Ze ligt niet meer maandelijks in het ziekenhuis maar dat komt dat we thuis veel meer kunnen en we bij de eerste tekenen van een aanval gelijk naar het ziekenhuis moeten. We vernevelen meerdere malen per dag en hebben standaard prednison in huis. Samen met de astma heeft mijn dochter veel allergieën zo'n beetje alle huisdieren, pollen e.d. We zitten momenteel in een intensief traject om haar astma onder controle te krijgen waarbij we wekelijks in het Sofhia komen. Naast medische zorg krijgt mijn dochter ook psychische hulp. De vele ziekenhuis bezoeken hebben ook heel wat met haar gedaan.

Ik vind het fijn andere ervaringen te lezen. Het is lastig om steeds de afweging te moeten maken wat kan ze aan? Daarnaast is er gisteren een nieuw vernevel app aangevraagd. We gebruiken nu een portoneb en gaan over naar een Akita. Daar is ze eigenlijk nog iets te klein voor, maar hopen dat de astma wat beter onder controle komt. Ik ben heel benieuwd of daar ervaringen mee zijn op jonge leeftijd?

Login of registreer om te reageren
Moderator
07-02-2016 om 17:56 uur

Hallo Wendy,

Welkom op het Longforum.
Je hebt al veel meegemaakt met je dochter. Sterkte ermee.

Login of registreer om te reageren
07-02-2016 om 19:55 uur

Hoi Wendy welkom op het forum dat valt allemaal niet mee en zo jong en je kunt zelf zo weinig doen sterkte

Login of registreer om te reageren