Ik ben opzoek naar vermindering van spierkracht

06-02-2016 om 15:19 uur

Ik ben al een tijdje op zoek naar spierkracht vermindering.
Tijdens het sporten wat ik al een jaar of twee doe in de fitness,
merk ik dat ik steeds minder spierkracht heb.
Ben aan het onderzoeken waar door dat kan geburen.
Op een site die ik ben tegen gekomen las ik het volgende,
Mijn vitamine D3 is te laag, deze vitamine is heel belangrijk voor de spieren.

Op deze site heb ik dus gelezen, dat STATINES en Cortocostoïden vitaminen,
D3 duidelijk tot fors verlagen, dit zijn de ontstekingsremmers in mijn Foster medicatie.

Mijn ha heb ik om een bloed test gevraagd, uitslag moet nog komen,
Maar als dit zo is, een te kort aan vitamine D moet ik het dus nog even afwachten.
Als de informatie juist is vind ik dit wel een kwalijke zaak.

Er zijn nog veel meer aandoeningen bij een te een te lage vitamine D.

Login of registreer om te reageren
06-02-2016 om 15:59 uur

Vitamine D tekort kun je prima zelf oplossen. Let op dat in Nederland vaak nog te lage waarden als 'goed' worden gezien. Inmiddels is de standaard opgehoogd naar minimaal 75, waar sommige artsen nog 50 of zelfs 30 als 'goed' bestempelen. Vitamine D pilletjes van het Kruidvat kosten bijna niets, en je kunt er tot 2 van 1000 IE veilig innemen per dag. In de winter doe je geen vitamine D uit de zon op, en in het eten zitten alleen muizebeetjes, niet voldoende om je vitamine D op peil te houden, laat staan om te kunnen zorgen voor een verhoging.

Login of registreer om te reageren
06-02-2016 om 16:24 uur

Spierziekte door corticoiden heeft niet enkel met vit D tekorten te maken, beide staan los van elkaar. Een spieronderzoek zou nodig zijn naast een bloedonderzoek om te bepalen of er echt beschadiging is door de corticoiden.
Kan het ook zijn dat je de laatste tijd meer ziek en benauwd geweest bent? Misschien loopt het sporten daardoor ook minder goed. Hieraan zou je kunnen werken met een fysio.

Login of registreer om te reageren
06-02-2016 om 18:05 uur

J@@P de kans dat vitamine D tekort van de foster komt is echt zeer zeer klein dan wel bijna onmogelijk, daar zit maar heel weinig corticosteroïden in, en komt het meest terecht in je longen en nauwelijks in je bloed. Vitamine D tekort kan heel veel oorzaken hebben, dus als je dat al hebt, is het niet direct toe te schrijven aan de foster. Je schrijft als de informatie juist is vind ik dit wel een kwalijke zaak?
Wat is een kwalijke zaak en waarom? Medicijnen hebben nou eenmaal bijwerkingen.
Jouw spierzwakte kan natuurlijk ook het gevolg zijn van de COPD zelf, die kans lijkt me vele malen groter dan van de foster.
Van de corticosteroïden kun je ook nog het syndroom van Cushing krijgen, en dat gaat ook gepaard met spierzwakte, maar ook dat is nauwelijks mogelijk van alleen foster. Gebruik je vaak prednison of andere medicijnen naast de foster? Of alleen foster.
Is je eiwit inname voldoende b.v. na het sporten? Enz enz...

Login of registreer om te reageren
07-02-2016 om 12:46 uur

Daarnaast kampt zeker de helft van de Nederlandse bevolking met een vit D tekort. Dat komt omdat simpelweg de zon te weinig schijnt in Nederland en wij steeds meer binnen bivakkeren. Het is daarom nooit slecht om vitamine D in tablet vorm in te nemen. Dus ik denk dat het aannemelijker is dat jij een vit D tekort hebt door te weinig zonuren dan van de foster.
Nog iets statines zitten niet als ontstekingsremmer in je foster. Dat zijn alleen de cortico's.

Login of registreer om te reageren
08-02-2016 om 13:26 uur

haha een bekent probleem onder gezonde sporters.
Als je elke keer b.v. op de fiets zelfde afstand aflegt , dan daalt je conditie en je spiermassa neemt af.
Het doel van trainen is dat je hart, long en spieren gaat stressen. je krijgt dan een parabool effect. 1 stress training dit is de max inspanning voor op het hart ,2 dan krijg je het herstelfase met versting van je hart spier3 max plavon na herstel, 4 waarna de conditie weer afneemt ongeveer na 7 dagen. nu is het van belang in jou sportschama, dat je elke dag een andere oefening doet gericht op alle drie de onderdelen.
schema.
dag een 1a2 uur fietsen op onspannings niveau max hartslag op 65
dag twee hartlong training, 15 min warm fietsen ,45 min lang om de 5 min 10 seconden max sprint en weer rustig uitfietsen tot de 5 min verstreken zijn weer een max sprint. je zult zien dat je harten lonfreqentie fling worden opgestuwd. maar de beloning na de traing is lucht.
dag 3 uithoudingsvermogen trainen. 15 min warm fietsen ,45 min lang om de 5 min 20 seconden fietsen met forse weerstand.
dag 4 intensivietijds-training max hartslag 85%, 30 min warm fietsen.
20 min fietsen als volgt. weerstand moet hoog en u rijd in een tempo van uw normale snelheid
dag 5 is als dag 1 zaterdag en zondag heb ik vrij.
daar naast train ik mijn lonspieren me een pastic dop met daarin een gat van ongeveer 7A8 millmeter.
als je er mee start valt het niet mee. ik doe dit 4 dagen , 5 min sterk inademen door dit gaatje en adem rustig uit. op de vrijdag doe ik het tien min en neem in het wk rust. ook hier zie dat ik de longspieren maar een keer per week stress. gevolg dat ik nog maar 1 longaanval heb gehad dit jaar. heb meer lucht voor mijn gevoel . ik hoop dat je er iets aan hebt en internet is veel te vinden over training schemas.
groet russekop

Login of registreer om te reageren