even kennismaken, angst longontsteking

07-02-2016 om 07:07 uur

Hoi, ik ben 32. Heb al me hele leven chronische bronchitis. Soms gaat t een jaar super en heb ik nergens last van maar de afgelopen maanden was t niet zo lekker. Met uiteindelijk nu een longontsteking. Deze wil maar niet minder worden ik heb t benauwd sinds 25 jan. Dacht ok kan een keer gebeuren. De 28e toch bij de huisarts geweest. Zij liet me bloed prikken en fotos maken. Afgelopen maandag de uitslag. Niets aan de hand. Misschien allergieën bij de apotheek liggen anti allergie pillen klaar. Hmm ok prima. Dinsdag avond koorts rillen nog benauwder. Naar de huisartsenpost. Hmm je hebt een longontsteking. Ok prima prednison kuur en ab kuur. Vrijdag geen vooruitgang. Terug naar de ha. Me seretide en ventolin verhoogd (hart filmpje gehad zag er netjes uit indanks me hartslag af en toe de pan uit stijgt). Gister overdag keek t iets beter te gaan. Gisteren avond drama. Met resultaat geen oog dicht gedaan. Klachten nog steeds benauwd. Drukkend gevoel om me longen heen steekjes in me ribbenkast. Rillen. Hartslag die omhoog schiet as ik beweeg. Moe, huilerig onrustig angstig. (Mijn vader is aan longkanker/longenfyseem overleden dus ben zowiezo al wat angstig as t om longen gaat). Ik kijk t nog een aantal uur aan en geen verbetering misschien weer naar de huisartsenpost? Ben ik te ongeduldig? En zijn me klachten normaal? Thanks

Login of registreer om te reageren
07-02-2016 om 08:07 uur

Als ik van jou was, zou ik ook terug gaan. Ik begrijp dat je ongerust bent ook omwille van wat je hebt meegemaakt. Beter snel aan de alarmbel trekken als je niet goed voelt en voelt dat het niet betert. Veel beterschap!

Login of registreer om te reageren
07-02-2016 om 20:28 uur

Je moet altijd naar je eigen lichaam luisteren en die zegt jou nu dat het niet goed gaat.Ondanks de ab-kuur en prednison blijf je je slecht voelen.....Er moet na 48 uur toch wel verbetering optreden,maar dit duurt bij jou toch wel een aantal dagen.Lijkt me niet goed.Ik zou als ik jou was gewoon weer aan de bel trekken!

Login of registreer om te reageren
11-02-2016 om 05:32 uur

Hoi nu een aantal dagen later. Maandag op de spoedeisende hulp terecht gekomen. Er was angst voor een longembolie. Na alles onderzocht gehad te hebben konden ze niets vinden alleen wat afwijkende bloedwaardes die neigen naar chronische hyperventilatie. Dinsdag een gesprek gehad met de longarts die dit ook bevestigde . Komende 1.5 maand nog wat testen ingepland om de zekerheid te krijgen t dit ook is. Ik probeer zoveel mogelijk info en tips te verzamelen. Door de info zover is er al heel veel op zijn plek gevallen over de afgelopen 15 jaar :$. Ik hoop dat de andere testen dit ook uitwijzen zodat ik weet wat er is en een behandelplan kan starten. Iemand tips wat ik nu tot die tijd kan doen. Want zodra ik focus op me ademhaling gaat t fout dat is geen succes op dit moment

Login of registreer om te reageren
11-02-2016 om 11:04 uur

hi wat een nare situatie waarin je zit, hieronder staat een fantastische site, iemand zoals jij en ik van uit de praktijk . deze persoon beschrijft alles over hyperventilatie met ondersteuning van filmpjes.

Hyperventilatieangst.be

Login of registreer om te reageren
27-02-2016 om 09:13 uur

pijn in de bovenkant van mijn rug ,tussen de schouderbladen .van de week is de h a geweest zei is een spieren kwestie moet wel wat meer hoesten en wat benauwder maar niet veel en heel licht in het hoofd ben angstig want in dec heb ik aan de beademing gelegen dus vandaar , als het zo blijft bel ik maar de huisartsenpost op :(

Login of registreer om te reageren