Ben nieuw hier op het Longforum en weet dus nog niet goed waar ik moet zijn

08-02-2016 om 23:32 uur

Ik heb vanaf 2010 astma gebruik een voorkamer met twee verschillende puffers Salbutamol en Budesonide ik heb ook een puffer met een zware ronde kogel er in deze gebruik ik als ik veel hoest en voel dat er slijm vast zit. Dit hielp allemaal goed tot voor kort. Begin februari kwamen op me werk (ik werk op een basisschool als administratief medewerker) mensen die wifi zouden aanleggen daarvoor moesten de verlaagde plafond delen open geschoven worden zowel in het kamtoortje en ook op verschillende plekken in de school. Een dag later begon ik te hoesten (zeehonden hoest) dit werd steeds erger kreeg ook 38, 8 koorts dus me huisarts gebeld deze wou dat ik langs kwam, tja,, ongelooflijk he, uit eindelijk zou hij in de middag even langs komen. Hij heeft me onderzocht en zei dat ik een Astma aanval had en bronchitis met griep verschijnselen ik kreeg dus een kuur Prednisolon 30mg /voor 10 dagen, iedere dag 1 tablet kuur Doxycycline Aurobindo Disper 100mg.
Ik vroeg me dus af kan ik dit voorkomen mochten ze weer bij het verlaagde plafond moeten er lopen ook andere kabels door en dikke buizen ik wou eerst een mondkapje kopen maar dat staat zo raar alsof er een epidemie is. Wat kan ik zelf er aan doen.

Login of registreer om te reageren
12-02-2016 om 13:14 uur

Beste Wolfraam

Wat vervelend dat je een astma aanval kreeg op je werk. Waarschijnlijk kwam er extra stof/geuren vrij tijdens het schuiven met de plafondplaten. Na een aanval zijn de longen nog extra gevoelig voor prikkels. Een mondkapje zou niet overbodig zijn maar het is de vraag of dit voldoende helpt. Beter is om de werkruimte te vermijden tijdens de werkzaamheden. Extra ventileren daarna is daarbij nodig om het risico van opnieuw ziek worden te beperken. Sterkte met je herstel!

Vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren