Moeder met copd gold

11-02-2016 om 12:00 uur

Hoi

Mijn moeder zit in de laatste fase vorig jaar is ze opgenomen geweest en lag op de ic met de kap op. Ze is inmiddels weer thuis maar kan niks meer zelf doen. De longarts maakt zich ook ernstig zorgen en geeft haar geen jaar meer. Dat komt heel hard aan we hebben al heel veel dingen geregeld samen. Ze begint nu last te krijgen van duizeligheid s avonds is dit normaal? Ze wil ook niet met de ha hier over praten ze houdt dingen achter zo heeft ze ook hele rode voeten.

Login of registreer om te reageren
12-02-2016 om 22:14 uur

Hoi Kyra, wat een nare situatie, ik weet niet of je moeder zuurstof gebruikt?
misschien is de saturatie te laag en wordt ze daar duizelig van? Ik zou het toch bespreekbaar maken bij de longarts. Ook al zit iemand in fase 4, er is toch nog veel mogelijk om het dragelijk te houden. Sterkte hoor!
groet Andrie

Login of registreer om te reageren
13-02-2016 om 09:12 uur

Mijn moeder mag geen zuurstof hebben is te gevaarlijk ze mag maar heel weinig (en ze rookt nog een klein beetje) Ze heeft het wel geprobeerd om te stoppen maar ze kan het echt niet. Wat we wel hebben begrepen van de longarts is dat ze koolzuur vast houdt dat kan ze niet meer uitademen. En dat is volgens mij de grote boosdoener en daar kunnen ze niks meer aan doen.

Login of registreer om te reageren
13-02-2016 om 15:55 uur

Ik ken natuurlijk niet het hele medische verhaal van je moeder, maar het stapelen van koolzuur heb ik ook erg gehad. Daar heeft de beademing in de nacht mij ontzettend goed geholpen. Je slaapt dan met een soort apneu masker aan een apparaat. Ik heb hier weinig hinder van en het g elpt me enorm. Dat is wat ongemak wel waard. Maar vooral ook, stoppen met roken, absoluut niet gemakkelijk, maar ook dat heeft beter doen voelen.

Login of registreer om te reageren