citrobacter freundii

11-02-2016 om 15:36 uur

Ik ben aan mijn longarts vergeten te vragen wat dit voor soort bacterie is citrobacter freundii. Deze heb ik sinds november in mijn longen gehad. Althans moet nu weer sputum afgeven en bekijken of deze nu echt weg is. Hoe kom ik eraan en wat kan ik doen om deze niet nogmaals op te lopen.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
15-02-2016 om 10:19 uur

Ik sluit me aan bij de vorige reactie. Het is een niet veel voorkomende bacterie en is soms moeilijk te behandelen. Neem voortaan bij een bezoek aan de longarts een briefje mee met vragen die u wil stellen en ga niet weg totdat die vragen beantwoord zijn. Uw longarts weet meer van deze bacterie (o.a. de gevoeligheid voor antibiotica) maar ook van uw longen/luchtwegen/eventuele andere ziekten/medicatiegebruik enz. en of deze bacterie bij u wel of niet behandeld moet worden.

Login of registreer om te reageren
04-01-2018 om 11:03 uur

Ha Hanna41, ik ben wel benieuwd hoe het hiermee is afgelopen. Bij mij was ook de Citrobacter in de longen aangetroffen, daar heb ik een flinke longontsteking aan overgehouden. Maar ik vertrouw het nog niet helemaal - wellicht zit er nog steeds citrobacter in mijn longen. Ik heb namelijk nog steeds dezelfde symptomen: dik, geel slijm dat ik ophoest en veel kuchen als ik ga slapen. Bij mij lijkt er overigens een verband te zitten tussen citrobacter en Gastric Asthma. Ben benieuwd hoe dat bij jou zit!
Groeten, Akki

Login of registreer om te reageren