Azitromycine 250mg langdurig/ Candida

19-03-2016 om 21:19 uur

Ik ben Susanne, Ik volg het hier al even, Vandaag ben ik lid geworden omdat ik toch met een dringende vraag zit.

Ik ben al vanaf vorig jaar november af en aan, aan het kuren. Eerst de zwaardere gecombineerd antibiotica met prednisol en toen ik net aan het opknappen was toen kreeg ik er een voorhoofd en bijholte ontsteking bij en liepen mijn longen opnieuw vol.. De longarts heeft mijn toen Azitromycine 250 mg 1 per dag 6 weken lang voorgeschreven.. Na 6 weken moest ik terug naar de longarts ik had het nog steeds benauwd en had al 3 maanden zware stemproblemen die viel steeds weg of kwijt de astma aanvallen bleven... Ik kreeg dus 2 weken terug van mijn longarts wederom 6 weken dezelfde dosis van hetzelfde antibioticum voorgeschreven en ze hoopte dat de kno arts iets kon vinden.. Daar ben ik dus afgelopen woensdag geweest en die keek en zag het gelijk, mijn keel en stembanden, zitten vol met Candida.. Ik slikte al een goed Probioticum maar dat mocht blijkbaar niet baten. Die schreef mij Nystatine Labaz voor.

Ik weet dat antibiotica en puffers die ik gebruik Candida voeden.
Vorig jaar ben ik ook voor Candida behandeld met een Daktarin orale gel. Die zo moeilijk was door te slikken en had toen de huisarts nog gebeld dat dit zo niet gaat lukken maar gaf geen gehoor.

Ik denk dus dat ik november vorig jaar geen ontsteking had maar Candida en dus waarschijnlijk onnodig antibiotica slik en dus die Candida voed... en mezelf alleen maar zieker maak...

Dat denk ik omdat de Candida juist de benauwdheid, hoesten, stemproblemen en astma aanvallen opleveren.
Ik heb gisteren de longpoli gebeld om een telefonische afspraak in te plannen, Alleen is zij pas de 30ste weer aanwezig. Ik zit ontzettend in dubio.

Ik heb gisteren 1 dag antibiotica overgeslagen en dat met de medicijnen van de kno verder gegaan en verder drink ik 1 kop thee met manuka honing en ik knap opeens helemaal op.

Mijn vraag ik dus kan ik met deze medicijnen in 1 keer stoppen of moet ik dit afbouwen omdat het anders niet goed is voor mijn lijf... Na het avondeten toch maar 1 genomen....

Ik wacht met smart op jullie ervaringen en adviezen of verwijzingen.
Alvast bedankt
Susanne

Login of registreer om te reageren
20-03-2016 om 02:47 uur

Ik herken de candida met ab wel, mag er zo nodig dactarin voor slikken.

Ik denk dat je maandag met je huisarts moet overleggen. Zomaar stoppen lijkt me niet wijs, en de huisarts kan eventueel met spoed de longarts bellen voor overleg.

Misschien een tip, over schimmel is al veel geschreven op dit forum, zoek maar eens

Login of registreer om te reageren
20-03-2016 om 11:46 uur

Hoe weet je of je Candida in je keel hebt? Ik zit nu ook al half jaar aan de azitromycine en daarnaast ook veel prednison kuren. Ik krijg krijg daar steeds een vaginale schimmel van.
Ik heb nu ook zon raar gevoel in m'n keel en daarnaast ook continue benauwd. Ik gebruik ook een probiotica.
Kan de huisarts Candida in de keel vaststellen?

Login of registreer om te reageren
20-03-2016 om 11:54 uur

Dankjewel. ik heb gisteren idd alle artikelen over schimmel op dit forum gelezen.. Bedankt voor de tip.

Login of registreer om te reageren
20-03-2016 om 11:58 uur
Reactie op Emma25

Hoe weet je of je Candida in je keel hebt? Ik zit nu ook al half jaar aan de azitromycine en daarnaast ook veel prednison kuren. Ik krijg krijg daar steeds een vaginale schimmel van.
Ik heb nu ook zon raar gevoel in m'n keel en daarnaast ook continue benauwd. Ik gebruik ook een probiotica.
Kan de huisarts Candida in de keel vaststellen?

Ik kan candida/schimmel in mijn keel zelf ook zien, de huisarts dus ook. Achter in mijn keel is het dan wit, het lijkt sneeuw ;-) en je kan het er zo af schrapen.
klachten zijn pijn, verdikte keel, wat moeite met slikken en hese stem.
het kan volgens mijn oude longarts idd de astma prikkelen, door het vele schrapen en hoesten wat je doet bij schimmel. Maar en astma aanval lijkt me niet.
En probiotica..... ik heb nog nooit gehoord dat dit helpt tegen schimmel

Login of registreer om te reageren
20-03-2016 om 12:31 uur

OK dat heb ik niet. Ik heb wel last van keelpijn en wat moeite met slikken. Ik blijf wel continue astma aanvallen hebben. Probiotica is meer voor m'n darmen. Morgen maar weer bellen. Ik had net ook al het een en ander opgezocht over schimmel.

Login of registreer om te reageren
20-03-2016 om 15:09 uur

Candida is dit keer vastgesteld door de kno arts... De huisarts had dit ook kunnen zien. Slikken, ik had een soort van bal in mijn keel en kon steeds moeilijker slikken.. ik heb het vorig jaar wat ik in mijn verhaal al zei een behandeling ervoor gehad met idd daktarin oraal.. ik kreeg het niet weg.. Daarom ben ik nu wel blij dat ik eindelijk het juiste medicijn heb... en idd de probiotica is om de darmen in balans te krijgen en te houden en dat de de darmwand beschermd wordt. Echter wanneer de candida uit de darmwand naar buiten weet te komen dat is het feest... de candida kan overal naar toe in je lichaam en hecht aan bepaalde plekken. Maar goed gisteren nadat ik een dag had overgeslagen heb gisteren toch maar die antibiotica ingenomen.. het werd voor mijzelf heel erg duidelijk... Ik werd weer zo beroerd. en zonder antibiotica knap ik op. Dus ik weer wat ik moet doen... Hoop dat een van die artsen hier nog reageert want mijn longarts is er pas de 30ste en anders bel ik morgen mijn kno arts en leg het hele verhaal voor. Ik heb voor mezelf wel een paar dingen bedacht. Dat ik 1x per maand een Candida check wil en als ik weer luchtwegproblemen heb dat ik eerst laat checken of ik candida heb voordat ik naar de longarts ga.. anders wordt ik voor het verkeerde behandeld en wordt die candida onnodig gevoed... Bedankt voor jullie reacties..

Login of registreer om te reageren
20-03-2016 om 18:30 uur

Gelukkig heb je het juist medicijn nu! Het candida houd ik voor mezelf nog even in gedachten. Ik zit zelf ook aan de azitromycine, nu bijna een half jaar. Ik mag over twee weken in een keer ermee stoppen. Ik hoef het niet af te bouwen van m'n longarts. Ik weet natuurlijk niet hoe het in jouw geval is. Bij mij moeten we gaan kijken of m'n lichaam het zelf weer kan. Met de prednison ben ik gelukkig al gestopt. Ik hoop voor je dat er een antwoord komt. Idd goed om dat goed te laten checken idd.

Login of registreer om te reageren
03-05-2016 om 20:07 uur

inmiddels 13 dagen antibioticavrij. Vandaag op controle geweest helaas nog steeds Candida. Dus we gaan nog even door met Nystatine over een maand weer op controle. Verder op aanraden van hem morgen de huisarts bellen voor een verwijzing voor de internist ivm evt bijnieruitputting.. Ik oa 1 nier en 1 bijnier... Wat ik erover gelezen heb, heb ik behoorlijk wat symptomen. Ik ben ook heel veel tegen gekomen op internet over wat ik zelf kan doen om Candida te bestrijden... Veel zweten werkt, om het afvoeren van je giftige afvalstoffen te bevorderen, door stoombaden/sauna of gewoon thuis met de ramen en deuren afzuiging dicht en een wam bad nemen.. de loopband neem ik voor beweging maar dat is nu even te uitputtend. Biologische yoghurt. Zure augurken zijn geweldige Candida bestrijders Je moet alleen uitkijken dat je het niet te ver uitdrijft... Echt na een paar zure augurken voel je al verbetering in je keel en kan je weer slikken. Zure appels bevat het type suiker wat je niet hoeft te ontwijken.
Eten met een laag Glycenische waarde dit werkt voor evt vaginale schimmel.
Langzame voedingsvezels zoals veel groene groente als Broccoli is een topper dan spinazie
speciale mondspoeling tegen schimmel..
Zo weer heel wat geleerd.. Dus dacht deel het hier misschien heeft iemand anders er ook wat aan..

Groetjes

Login of registreer om te reageren
04-05-2016 om 12:26 uur

Zure augurken voor je keel? Als het werkt kom ik je kussen ;)

Login of registreer om te reageren