Toch last van hooikoorts ondanks xolair?

02-04-2016 om 11:47 uur

Hallo, even een vraagje. Ik zit sinds een half jaar aan de xolairinjecties. Nu het hooikoorts seizoen begonnen is merk ik dat ik toch last heb. Ook weer wat allergische reacties op voeding. Gebeurt dit wel vaker ondanks xolair? Ik slik al een anti histamine pil standaard. Zou deze dan niet voldoende zijn?

Login of registreer om te reageren
02-04-2016 om 12:37 uur

Ik heb ook nog steeds hooikoorts hoor ondanks de xolair. Heb voorgaande jaren ook nog dubbele dosis antihistamine geslikt en singulair en dymista neusspray. Kon nu de wintermaanden stoppen met de aerius maar ben van de week ook weer gestart.

Login of registreer om te reageren
02-04-2016 om 14:47 uur

Ok, dat is goed om te weten, ik had gehoopt dat ik er geen last meer van zou hebben. Maar het is zeker vandaag heel erg. Ik heb van de week een afspraak in het ziekenhuis, dan ga ik dit ook bespreken. Ik krijg daardoor ook last kruisallergien op voedsel. Nu gebruik ik in een noodgeval tavegil erbij, maar dat is een erg zwaar middel.

Login of registreer om te reageren
05-04-2016 om 17:40 uur

Emma, de kruisallergien spelen op in de hooikoortstijd.. Je zou met de arts kunnen overleggen of je tijdelijk de standaard anti histamine mag verhogen. ms kun je dan de tavegyl achterwege laten, het is een akelig middel...

Login of registreer om te reageren
05-04-2016 om 18:06 uur

Milly, ja dat was ik van plan, ik heb morgen een afspraak. Ik las net in een ander topic dat je als je goedkeuring krijgt van de verzekering naar davos mag. Spannend, is het de eerste keer? Als het bij mij zo doorgaat als nu ga ik waarschijnlijk ook.

Login of registreer om te reageren
06-04-2016 om 14:39 uur

Mijn longarts vond het ophogen van de Xyzal geen goed idee.
@Daantje @Milly, nemen jullie dan smorgens en savonds een tablet?

Login of registreer om te reageren
06-04-2016 om 15:03 uur

Als ik verdubbel doe ik 2 tabletten s ochtends. Heb t overdag méér nodig dan s nachts...dit werkt voor mij beter en effectiever dan over de dag verdeeld.

Login of registreer om te reageren
06-04-2016 om 16:15 uur

Ik weet dat veel antihistamine sufheid geven bij ophogen. Aerius heeft dat niet/minder. Ik heb allebei geprobeerd, 's ochtends twee of 's ochtends en 's avonds een. Weet eigenlijk niet meer wat nou beter beviel, dacht toch 's ochtends twee.

Login of registreer om te reageren
11-04-2017 om 08:20 uur
Reactie op Emma25

Hallo, even een vraagje. Ik zit sinds een half jaar aan de xolairinjecties. Nu het hooikoorts seizoen begonnen is merk ik dat ik toch last heb. Ook weer wat allergische reacties op voeding. Gebeurt dit wel vaker ondanks xolair? Ik slik al een anti histamine pil standaard. Zou deze dan niet voldoende zijn?

Hoe hebben ze bij jou getest op histamine en welke medicijnen zijn anti-histamine? mijn man is nog niet getest maar zit onder de uitslag en krijgt ook Xolair prikken. Nu hebben we gelezen dat hij ook een vitamine B tekort kon hebben of histamine itolerantie. Ook hij heeft hooikoorts klachten maar officieel geen hooikoorts (daar is hij wel op getest).

Login of registreer om te reageren