Nieuw werk, loop tegen problemen aan

14-04-2016 om 18:28 uur

Beste iedereen,

Ik heb last van asthma wat vooral wordt getriggerd door allergenen zoals: huisdieren, huisstofmijt en wol. Op internet zoek ik weleens naar wolallergie en op allerlei sites staat dat wol zelf geen allergeen is, terwijl ik er overduidelijk wel op reageer.

Onlangs ben ik overgestapt naar een andere baan. Ik was blij, omdat ze op dit kantoor geen vloerbedekking hebben, wat mij huisstofmijten scheelt.

Ik loop echter nu tegen andere issues aan. Het kantoor is dichtbij de A1 gesitueerd. Volgens mij reageer ik niet goed op de lucht in en rondom het kantoor. Ook ben ik al een paar keer benauwd geworden van een wollen trui van een collega. De voorjaarspollen maken het er niet beter op.

Ik zit erover te denken om maar ontslag te nemen en voor mezelf te beginnen, zodat ik mijn eigen tempo kan en het aantal uren zelf kan bepalen. De andere kant van deze beslissing is dat ik veel alleen zal moeten werken en in een isolement kom te zitten. In elke baan loop ik weer tegen deze zaken aan.

Graag jullie advies.

Login of registreer om te reageren
14-04-2016 om 18:54 uur

Houd er rekening mee dat als je voor jezelf begint en je langdurig ziek wordt, je een groter probleem hebt dan wanneer je in loondienst bent. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen zijn niet goedkoop, zeker niet als je al chronisch ziek bent en ook zal het werk toch moeten gebeuren en klanten die eenmaal weg zijn, komen niet makkelijk weer terug als jij weer beter bent.

Login of registreer om te reageren