Omgaan met allergieën

22-04-2016 om 15:37 uur

Hoi iedereen,

Ik heb al sinds baby af aan ontzettend veel allergieën:
Katten, honden, paarden, huistofmijt
gras/boom/kruiden pollen, penicilline, tarwe, pinda's, ananas, appel en nog wat dingen. Katten en pollen allergie zijn zo hevig dat ze het in het ziekenhuis niet konden meten..
Verder reageer ik ook sterk op rook, warme en koude lucht en vochtige lucht. M'n vader heeft zware Astma en m'n moeder allergieën. Heb vroeger immunotherapie gehad en gebruik nu Desloratadine.

Vroeger heel veel eczeem gehad en constant aan het snotteren. Laatste jaren is het echter op m'n longen geslagen en gaat het met snotteren wel goed. Vaak benauwd, kortademig, heel moe en bleek. Als ik met iets in aanraking kom waar ik allergische voor ben, kan het echt overslaan tot een benauwdheids aanval, voornamelijk bij katten, paarden en pollen. Kinderarts vermoedde Astma dus longfunctie gehad. Vorige week de uitslag gehad. Longfunctie wad goed, dus niet echt Astma, maar een lichte vorm. Ze heeft Seretide en Mometason voorgeschreven en als ik het echt benauwd heb kan ik nog Ventolin nemen.

Ik heb altijd fanatiek paardgereden, 3-5 keer per week. Door een blessure rijd ik nu al 2 jaar niet meer. We hebben thuis 2 katten. Ze lopen niet door huis, maar hebben een eigen kamer met alles en overdag gaan ze naar buiten. Als ik er bij kom, heb ik het vaak binnen een paar minuten benauwd. Bij de paarden precies hetzelfde, maar iets minder omdat het natuurlijk in de buitenlucht is.

Ik weet af en toe echt niet hoe ik met mn allergieën moet omgaan hahha. Hebben jullie tips of verhalen? En hoe doen jullie het als je op vakantie gaat met stof en pollen enzo? Wat voor stofzuiger gebruiken jullie? En als je op visite gaat bij mensen met huisdieren?

Alvast bedankt :)

Login of registreer om te reageren
22-04-2016 om 17:13 uur

Hoi puf, ik ben ook voor ontzettend veel allergisch, ik zit nu aan de xolair (dan moet je wel aan bepaalde voorwaarden voldoen) en dat helpt best goed ervoor, daarnaast ook nog anti histamine. Verder wel huis gesaneerd, en toch ook proberen om prikkels te vermijden. Dat vind ik erg lastig, ik mag niet in de buurt van katten komen en dat is best lastig als veel mensen in je omgeving katten hebben. Daar ga ik nu niet op visite. Honden is wat minder erg gelukkig. Grassen, pollen en bomen kan ik niet echt vermijden.
Af en toe toch nog lichte allergische reactie en als m'n standaard histamine niet voldoende werkt dan neem ik tavegil erbij. En daarnaast extra pufjes.

Login of registreer om te reageren
22-04-2016 om 18:02 uur

Ja dat probleem heb ik ook. Heb familie en vrienden die huisdieren hebben, maar voor mij is het bijna niet mogelijk om daar naartoe te gaan. Ook vaak lastig uit te leggen van ja ik ben allergisch het gaat niet. Hahha lastig altijd.

Login of registreer om te reageren