Vraagje over huidverzorgingsprodukten bij zuurstofgebruik?

27-04-2016 om 09:49 uur

Hallo,

Sinds kort heb ik 24/7 uur zuurstof. Nu las ik dat je geen vette cremes mocht gebruiken. Wat is dan wel een goede niet dure vetvrije creme voor een iets oudere huid om te gebruiken. Geld dat vetvrije ook voor body lotion? Ben benieuwd naar de reakties.

groetjes,
Elisa

Login of registreer om te reageren
27-04-2016 om 19:32 uur

Heb zelf ook zuurstof en heb dit nooit gehoord heb zelf hele droge huid dus moet elke dag wel smeren. Ik weet niet wie je dit gezegd hebt, misschien is er een reden voor geen idee.

Login of registreer om te reageren
27-04-2016 om 20:16 uur

@Daisy ik heb gelezen dat je bij zuurstofgebruik geen vettende cremes mocht gebruiken vanwege spontaan branden door gebruik zuurstof. Gebruik jij dan gewoon vettende cremes al jaren?? Vraag mij het gewoon af. Heb hier op longforum ook wel al iets gelezen maar dat is dan ook wel van een aantal jaartjes terug.

Login of registreer om te reageren
28-04-2016 om 05:44 uur

Ik kreeg het ook te horen van de leverancier geen creme's te gebruiken bij zuurstof gebruik.

Login of registreer om te reageren
29-04-2016 om 17:59 uur

@ Elisa ik gebruik vochtinbrengende crème elke dag anders heb ik geen huid meer over. Ik gebruik geen bloedverdunners maar ik hoef me maar even te stoten en ben bont en blauw. Mijn handen vervellen gewoon, het is me nooit verteld en of verboden. Voor mijn neus heb ik doordat ik zuurstof heb zalf van de zuurstofverstrekker, maar ik ga het zeker voorleggen aan mijn la.

Login of registreer om te reageren
29-04-2016 om 20:33 uur

@Daisy dan heb je wel goede zalf voor je neus hoor als ie verstrekt is door de zuurstofverstrekker (creme zonder vet en olie en vaseline). Ook mij is niets verteld in het ziekenhuis en ook niet door de zuurstofleverancier. Ik zat gewoon te lezen over zuurstofgebruik thuis en toen kwam ik het tegen over vette creme en vaseline gevaarlijk kon zijn bij gebruik van zuurstof. Volgens mij cremes op waterbasis mogen ook. Ook labello voor droge lippen en al die vette lipcremes zouden niet mogen. Maar als jij al lang smeert met gebruik zuurstof zou ik toch zeggen dat die creme goed is.

Login of registreer om te reageren
30-04-2016 om 19:32 uur

Volgens mij gaat het echt om vaseline dat brandbaar is (en dat zit volgens mij ook in lippencreme), maar een gezichtsverzorgingsproduct voor de gevoelige huid, dus iets vetter dan alleen vochtinbrengend, levert voor zover ik weet geen gevaar op. Heb ik ook nooit gehoord, als alleen dat je echt geen vaseline mag gebruiken. Maar de neuszalf is toch ook vettig?? Blijkbaar niet op basis van vaseline en olie...
Sterkte dames ermee!

Login of registreer om te reageren
01-05-2016 om 11:54 uur

De lippenbalsem die ik altijd gebruik is eigenlijk voor de wintersport maar die vind ik het prettigst niet op waterbasis. Maar ik ga het zeker overleggen zulke dingen komen eigenlijk nauwelijks ter sprake.

Login of registreer om te reageren
02-05-2016 om 04:55 uur

Daysy ik heb op de site van Westfalen nog even gekeken en daar staat, creme's zijn uit de boze.
Zij verkopen een creme op water basis en geschikt voor neus, lippen en gezicht.
Groetjes Shadow

Login of registreer om te reageren
04-05-2016 om 15:35 uur

@shabow hartelijk dank voor de genomen moeite ga zeker andere crème kopen

Login of registreer om te reageren