Hallo.... even voorstellen....

02-05-2016 om 12:44 uur

Hallo allemaal, ik ben een nieuw lid op het longforum. Ga eens even rondstruinen wat er allemaal te lezen is en welke ervaringen ik kan gebruiken. Heb al een hoop aan de site van duurzaam thuis :)
Na de Mexicaanse griep, longontsteking gekregen. Antibiotica maar heb niet het gevoel dat het iets helpt. Blijf verhoging houden, voel me niet fit, beetje benauwd en pijn. Het is niets vergeleken bij wat ik allemaal lees hier, maar toch, iedere tip neem ik mee. Paar jaar geleden is een lichte vorm van COPD geconstateerd maar daar hebben we nooit wat aan gedaan (we = huisarts en ik). Weet ook niet hoelang het gaat duren eer ik van de longontsteking hersteld ben. En als verhoging nou aan blijft duren, wat dan? Want als penicilline niet helpt, wat dan wel. Enfin, ik ga eerst maar eens lezen hier op het forum, want dit is vast al eens allemaal voorbij gekomen.
Tot later!!! groetjes Cerise.

Login of registreer om te reageren
02-05-2016 om 14:05 uur

Hoi Cerise, welkom op het forum.
Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je longontsteking begon, maar dat is niet 1 2 3 hersteld hoor, ook niet na een a.b. kuur. Dat heeft tijd nodig. Minimaal 6 weken, maar soms duurt het langer, zeker als je zegt dat je GOLD 1(?) hebt.
Pijn zou misschien kunnen komen door het vele hoesten.

Login of registreer om te reageren
Moderator
02-05-2016 om 18:16 uur

Dag Cerise,

Welkom op het Longforum.
En net zoals Thirza schreef je kunt lang last houden van de gevolgen van longontsteking.

Login of registreer om te reageren
04-05-2016 om 08:38 uur

Beste Thirza en trijnko,
Ik begin erachter te komen dat het allemaal wat langer gaat duren. Inmiddels is duidelijk dat e.e.a. veroorzaakt wordt door een virus, dus ab was helemaal niet nodig geweest. Hoesten hoef ik eigenlijk helemaal niet, maar zeker met liggen heb ik last. Nou, stapje voor stapje vooruit dan maar. Dank voor 'het welkom heten' :)

Login of registreer om te reageren
10-05-2016 om 13:18 uur

Dag Cerise
Ga je nog steeds met stapjes vooruit ?
Het beste ermee.
Groetjes
Christiana

Login of registreer om te reageren
17-05-2016 om 15:24 uur

Hoi Christiana,
Het is nu 17 mei en nog steeds verhoging. Gisteren geen verhoging en daar was ik wel heel blij mee. Vandaag bloed laten prikken. Als ik niets doe dan heb ik geen verhoging, maar zodra ik enige inspanning verricht schiet de temperatuur omhoog. Ik vind dit echt een raadsel.
Nou ja, wordt vervolgd, zal ik maar zeggen......

Login of registreer om te reageren
18-05-2016 om 09:14 uur

Ha Cerise
Inderdaad vreemd, dat bij inspanning de temperatuur omhoog gaat. Ik heb dat niet eerder gehoord.
Ben benieuwd naar de uitslag van het bloedonderzoek.
Hopelijk komt er dan meer duidelijkheid.
Sterkte en beterschap!!!
Lieve groet
Christiana

Login of registreer om te reageren
23-05-2016 om 07:39 uur

hallo ik ben jannie. ik heb copd .gebruik ventolin alvesco en serevent .
nu heb ik steeds dat de apotheker de medicijnen steeds vervangt door goedkopere versie . waar ik niet over kan vervanging van alvesco waar ik niet over kan .en vervanging serevent heb het tegen de longarts verteld en ze moeten mij de originele doen .gaat even weer goed en dan zo ineens weer de vervanging .heeft iemand hier meer last van ."?sta erop om dan de voorgechreven te krijgen met een hoop gedoe .ben het een beetje zat .

Login of registreer om te reageren
23-05-2016 om 15:12 uur

Dag Jannie
Welkom op het forum.
Begrijp ik het goed, dat je bij de apotheek telkens andere medicijnen krijgt, dan dat de longarts heeft voorgeschreven en waar je niet goed tegen kan?
Lieve groet
Christiana

Login of registreer om te reageren
15-01-2017 om 00:11 uur

hallo christina .
ja meid klopt steeds de vervanging ben al 3x naar een andere apotheker geweest .
je krijgt er zo wat ruzie om bij de apotheek tegen longarts verteld .en die schrijft een recept de originele weer .en bij herhaling hetzelfde weer .ben bij de huisarts geweest en die schreef een formulier naar de apotheek voor de originele pufjes .woon nu 10 km bij de apotheek vandaan.terwijl hier op het dorp 1 apotheker zit de nieuwe aptheek heeft een ander kontract meer zilveren kruis .ik heb de zorgverzekeraar het verhaal vertelt en die verwees mij naar de apotheek 10km verderop .kijken hoe lang dit stand houd ik vind dit allemaal welwat treurig .
lieve groetjes van hier jannie .

Login of registreer om te reageren