Netelroos

07-05-2016 om 16:55 uur

Hallo allemaal,

Vraag me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Netelroos en astma?
Heb al jaren astma, deze is momenteel niet onder controle en heb nu een dikke 2 maanden last van netelroos, met prednison wil het wel onder controle raken verder niet. waar het vandaan komt weten we niet, wordt nu elke keer gerommeld met medicatie, om te kijken of het ergens van komt en andere medicatie om te proberen het onder controle te krijgen. Wordt er een beetje moedeloos van omdat de reactie nu ook dusdanig is dat ik in m'n gezicht opzwel en nu al 2 keer dusdanig erg dat m'n keel ook helemaal dik werd en ik dus op de SEH belande, moet nu altijd een epipen bij me dragen.
Ik vind het best heftig, dit is een kant die ik nog niet kende niet in deze mate, had afentoe wel last van allergie maar met levocetirizine was dat te handelen.

Ben benieuwd naar de reacties.

Groetjes Rachel

Login of registreer om te reageren
07-05-2016 om 17:47 uur

@Rachel, ik heb sinds ruim 2 jaar een vorm van netelroos/urticaria namelijk angio oedeem, naast de astma.

Het heeft lang geduurd voordat deze diagnose is gesteld en zijn nog steeds bezig om de medicatie goed in te stellen. Ik sta onder behandeling van het UMCU. Ik herken de bezoeken aan de HAP/SEH. 3 keer per week was geen uitzondering.

Helaas kun je niet anders dan experimenteren met medicatie en zorgen voor geduld, heel veel geduld! Het is echt maatwerk en dit kan enorm veel tijd kosten.

Ik gebruik nu per dag 2x2 Desloratadine 5 mg en per 2 weken 4 Xolair injecties, daarnaast een noodset met 2 epipennen, Levocetirizine (2) en max 60 mg prednison. En indien de longen erdoor opspelen extra Foradil.

Afgelopen tijd krijg ik toch nog (milde) aanvallen maar kan dan 'spelen' met de noodmedicatie.

Stress kan zeker 1 van de trigger zijn!

Mocht je meer willen weten kun je altijd een PB naar me sturen.

Succes Yvonne

Login of registreer om te reageren
07-05-2016 om 17:57 uur

Netelroos en allergische reacties zijn erg vervelend. Bij mij is het ook onder controle met xolair, rupatidine en voor nood tavegil en epipennen. Bij mij kwam het heel erg door kruisallergieen van eten op m'n astma allergieën. Soms twee of drie dagen voor m'n xolair injecties weer last. Dan gelukkig heel lichte reacties.
Stress kan inderdaad een trigger zijn.

Login of registreer om te reageren
09-05-2016 om 10:15 uur

Ik heb tweemaal een aanval van netelroos gehad, de huisarts noemde het een verlate allergische reactie.
Tavegyl hielp toen goed en snel.
Later heb ik een aantal keren een aanval gehad van angio oedeem, maar ik blijf w.s. een erfelijke vorm te hebben, gelukkig tot nu toe mild. (dikke tong en ogen, en bovenlip, soms ooglid) Als het heftig is moet ik prednison slikken.
De internist zegt dat er ook speciale medicijnen zijn, maar dan moet eerst aangetoond worden d.m.w. bloedonderzoek welke vorm het precies is. Het is wel heftig spul met bijwerkingen zoals overbeharing e.d.

Login of registreer om te reageren