Griep

09-05-2016 om 20:29 uur

Enkele weken terug flinke griep gehad. Dit Jaar geen griepprik gekregen omdat ik toen ook al steeds ziek was. Antibiotica en Prednison verder, knap ik iets op. Wel nog hondsmoe. Maar soms als ik loop heb ik gewoon te weinig zuurstof in de benen. Dan kan ik gewoon niet verder lopen. Herkent iemand dit?

Login of registreer om te reageren
12-05-2016 om 21:13 uur

Hey petra,

Ja ik herken dit van een aantal jaren geleden. Mijn huisarts destijds vertelde me dat ik te lang een lagere zuurstof gehalte in mijn lichaam heb gehad waardoor er verzuring in de benen zou zijn ontstaan, toen eenmaal bij mij de prednison aansloeg, ik me beter ging voelen en weer dingen ging doen werd het minder. Ik hoop dat het bij jou ook snel minder wordt! Succes!!!

Login of registreer om te reageren
17-05-2016 om 17:56 uur

Hey Marleen,
Dank voor je antwoord. Ik kan inmiddels nog veel minder. Morgen maar even contact zoeken met longarts.

Login of registreer om te reageren
25-05-2016 om 12:44 uur

Hoi Marleen,
Longarts heeft mij via Eerste Hulp laten onderzoeken, omdat ik ook zo benauwd ben. Men gaat erop dit moment van uit dat ik door de griep een flinke jas heb uitgedaan en men denkt daarnaast dat ik een ontsteking heb aan het hartzakje. Er was namelijk een afwijkend hartfilmpje.
Het kan nog wel weken duren, volgens de arts.
Als ik alleen maar thuis ben en bijna niets doe, dan gaat het momenteel wel iets beter. Ik gebruik nu maximaal aan medicatie (6 x Foster (3 x 2)/8 x Salbutamol (4 x 2) en ik heb er niets bijgekregen. Lichaam mag het verder oplossen.

Login of registreer om te reageren
25-05-2016 om 20:02 uur

auw!!!! Dat doet veel pijn een ontstoken hartzakje, een vriendin van me heeft het gehad en bij iedere beweging zag je de pijn op haar gezicht! Sterkte en beterschap!!!

Login of registreer om te reageren